Maga az alapelv nem sokat változott, csak mások a megfogalmazások, a körítés. Itt például a tapasztalati pontot intelnek, azaz hírszerzési adatnak hívják, és ezúttal fehér hatszög jelzi ezeket; pénz helyett pszi-pontokat szerezhetünk, amellyel speciális képességekre tehetünk szert, mindegyikkel adott típusú hajó útjából térhetünk ki, ha nem akarunk harcolni. A sebzés annyiban módosult, hogy előbb a pajzsot kell lebontanunk ellenfelünkről, amit kék csík jelez, ezután lehet sebezni a hajótestet, aminek lenullázása jelenti a győzelmet. A sebzéshez koponyák helyett aknákat kell összeterelnünk (ezek között is van gyengébb és erősebb verzió), a pajzs energiáját pedig kék „bogyókkal” regenerálhatjuk. A különféle mágiákat most fegyverek helyettesítik, ezeket tudjuk felerősíteni a hajónkra, és természetesen az elsütésükhöz itt is megadott számú és színű hatszöget kell egybegyúrnunk. A bónuszrendszer ugyanúgy működik, mint régen, külön jutalom jár a 4 és 5 egyező színért, az 5 fölöttiekért extra kör. Létezik a „kaszkádbónusz” is, azaz 4 egymás utáni „találat” egy novát, 6 pedig szupernovát jelent, és 2x-es, illetve 4x-es bónuszt ér (hasonló volt az elődben a „Heroic Effort”). Ha nem lehetséges több lépés, most „fekete lyuk képződik”, és alapállapotba áll a tábla. A legnagyobb változás természetesen az, hogy hatszögletűek az elemek, ráadásul az újak abból az irányból csúsznak be az üres helyekre, amely irányból az adott követ a helyére toltuk – ez alaposan megkeveri a müzlit, sokkal jobban oda kell figyelni, sakkozni, megtervezni a stratégiát, nehogy előnybe hozzuk ellenfelünket.
A fejlődési rendszer is módosult, most a játék elején csak hősünk portréját választhatjuk meg, nincsenek tehát induló kasztok, a fejlesztés során dönthetjük el, hogy a lövész, mérnök, tudós vagy pilóta vonalán nyomulunk-e tovább, ezek ugyanúgy, mint korábban, bizonyos színű kövek mennyiségét növelik a harc elején, illetve az adott szín összehozásánál, a pilóta esetében pedig mindez a kék elemekre vonatkozik, azaz a pajzsot erősíthetjük. Ezúttal viszont hajókat is építhetünk, ha szerzünk terveket, és ezeket láthatjuk majd el a már említett fegyverekkel, azaz egy korrekt kis flottát is összeverbuválhatunk. Most is lesznek útitársaink, akik különféle pluszokkal járulnak hozzá a küldetések sikeréhez – no és persze egy várhatóan ismét remek és csavaros történet, amelyet hasonlóan elődjéhez, kellemes, statikus inzertekkel, állóképekkel tálalnak elénk a készítők, no meg szintén „diavetítős” átvezető mozikkal, ami nekem most sokkal jobban bejön, mint korábban, nagyon jó a hangulata, megadja az alaplökést, és a dizájn, a hangok, a speciális hatások is jóval kiforrottabbak szerintem.
Az utolsó bekezdésből már talán kitalálhatjátok, hogy ismét súlyosan rákattantam a cuccra, és egyértelműen kötelező vétel lesz számomra a februári megjelenéskor. Mindenkinek szívből ajánlom a demó letöltését (már a saját szerverünkről is szert tehettek rá!), érdemes kipróbálni – de csak óvatosan, mert erős függőséget okozhat!