Ha rangsorolnunk kellene a legtöbb megpróbáltatáson átesett fejlesztőcsapatokat, akkor a BioWare mellett a Bungie is előkelő helyen szerepelne a listán, hiszen nem elég, hogy a közelmúltban több leépítés is sújtotta a legjobb Halo-játékokat jegyző stúdiót, a Destiny 2 szekere sem gurul olyan sebesen, mint néhány évvel ezelőtt, a szeptember 23-án érkező Marathon pedig egy olyan műfajban (extraction shooter) kíván gyökeret ereszteni, amely csak egy bizonyos réteget tud megszólítani. Ez, valamint az életbiztosításnak még csak véletlenül sem tekinthető (a Sony már csak tudja) live service jelleg miatt eleve hátrányból indul a különleges látványvilággal megáldott lövölde, a hétvége folyamán azonban újabb szög került a még csak meg sem jelent produkció koporsójába, méghozzá lopott művészi munkák képében.

Az ANTIREAL (X-en N2) nevet viselő független művész vádolta meg a Bungie-t azzal, hogy több munkáját is felhasználta a játékhoz (egyébként messze nem ez az első ilyen eset a vállalat történetében), a vádjait pedig összehasonlító képekkel is alátámasztotta, így mindenki láthatja, hogy az alkotó nem hasraütés-szerűen kiáltott plágiumot. Az immár a PlayStation Studios táborát erősítő cég természetesen azon nyomban bocsánatot kért, majd aláhúzta, hogy egy volt alkalmazott követte el a lopást, így az összes művészi munkát átvizsgálja, a jövőben pedig még szigorúbban veszi az ezzel kapcsolatos ellenőrzéseket.

„Eső után köpönyeg!” – kiálthatják a kedves olvasók, és végső soron igazuk is van, hiszen a játékosok eleve nem mutatnak olyan óriási érdeklődést a Marathon iránt (pláne egy ilyen zsúfolt esztendőben), ez a fiaskó pedig csak olajat öntött a tűzre. Mindez a csapat berkeiben is erősen érezhető, a Forbes-nál tevékenykedő Paul Tassi cikkéből ugyanis megtudhattuk (via Insider Gaming), hogy rendkívül alacsony szinten áll a morál az alkalmazottak körében, így nem túl jó a légkör a munkahelyen. „Mindenki aggódik amiatt, hogy mi történik a Bungie-val, mint stúdióval, ha a Marathon földbe áll, amit [jelen körülmények között] abszolút nem engedhetnek meg maguknak” – olvasható az írásban. Tekintve, hogy egymás után zárnak be a nagy múltra visszatekintő stúdiók (elég csak a Monolith Productionsre gondolni), van miért aggódniuk a fejlesztőknek, hiszen ha a Marathon nem robban akkorát, mint kellene (ami a zsánerből eredően bizony benne van a pakliban), a Sony újabb leépítéseket eszközölhet, rosszabb esetben pedig be is szánthatja a rengetegszer bizonyított brigádot.

A borítóképek forrása: Sony Interactive Entertainment, Marathon