A Ryse: Son of Rome pályafutását egy olyan akciójátékként kezdte meg, melynek irányítása kizárólag a Xbox 360 Kinect perifériájával történik, ám a játék nem akart megjelenni. Előbb csönd volt körülötte, aztán halasztás hírét kaptunk, mígnem végül az E3-on újra feltűnt a program, átalakult, a hardcore réteg szívéhez jóval közelebb álló, sima kontrollerrel kezelhető játék formájában.

A Crytek és a Microsoft ezzel a római korban játszódó akcióorgiával igyekezett bemutatni az Xbox One adottságait, elsősorban a grafikára és a külső eszközzel (értsd: tablet) való együttműködésre koncentrálva, ám korántsem egy techdemóval vagy egy gyorsan feledhető játékkal állunk szemben -- legalábbis nem ez a terve a fejlesztőcsapatnak.

A Crytek első embere, Cevat Yerli egy friss interjúban azt mondta, hogy szeretnének folytatásokat készíteni, ugyanis nem egy egyszeri alkotásként álmodták meg a Ryse szellemi tulajdont.

Yerli továbbá elismerte azt, amit eddig is sejtettünk, nevesen, hogy a fejlesztés nehezen ment, s megy továbbra is. Az nem világos, hogy pontosan mi okozza a bonyodalmakat, de bízunk abban, hogy a kezeléssel bajlódnak, mert az első beszámolók szerint az bizony idegesítőre sikerült.

Ryse: Son of Rome -- Megjelenés: nem ismert -- Gépigény: nincs