2014-ben debütált a Middle-earth: Shadow of Mordor, ám a megjelenése nem volt minden botránytól mentes. Történt ugyanis, hogy a Warner a Plaid Social Labs nevű ügynökségen keresztül több száz vagy több ezer dollárt fizetett nevesebb youtubereknek, ha azok nem említik a játék bugjait és egyéb problémáit. Magyarán: nem tüntethették fel rossz színben a Middle-earth: Shadow of Mordort.

A probléma ezzel az, hogy a Youtube-csatornákon nem jelezték, hogy a nézők fizetett hirdetést látnak – ugyan néhány esetben belefoglalták a leírásba, de ott is jól eldugták. Mindez szembemegy az Egyesült Államok fogyasztóvédelmi szervezete, az FTC szabályaival, akik nem is voltak restek beperelni a Warnert, mivelhogy a videókra végül a kiadó bólintott rá, így a felelősség is az övé.

A per mostanában fejeződött be. A bírósági határozat eztán kötelezi a Warnert, hogy ha a jövőben hasonló marketingfogással élnek, akkor a videókon jól láthatóan fel kell tüntetni, hogy fizetett reklámot látnak a nézők.

Galéria
Kattints a galéria megtekintéséhez!