• A történet a két filmtrilógia között játszódik.
  • A megújult Nemesis-rendszer a játék egész világára hatással lesz.
  • Jóval nagyobb és változatosabb lesz, mint az elődje.

A 2014-es Middle-earth: Shadow of Mordort még az újabb játékokhoz viszonyítva sem lehet kicsinek nevezni, de a Shadow of War címen futó folytatás jóval nagyobb, monumentálisabb lesz annál. Ezúttal már nem csak a nem éppen egészségbarát Mordori levegőt lélegezhetjük majd be. A fejlesztők ezúttal szerettek volna kiszabadulni Mordor keretei közül. A Hivatalos Xbox Magazin munkatársainak Michael de Plater mesélt egy kicsit a készülő fantasy-játékról:

„Az egyik oka annak, hogy a Shadow of War nem csak Mordor területén játszódik, az nem más, mint hogy szerettünk volna Mordoron túl terjeszkedni. Tehát [az indok az, hogy] a Sötét Nagyúr serege egyre csak növekszik, és a boszorkányúr vezette erői kijönnek Mordorból és megostromolják az emberek Minas Ithil városát”

„Meghódítják és Minas Morgullá, avagy az angmari boszorkánykirály tornyává alakítják. Ennek a folyamatnak a lezajlása kitolja a háború határait Mordoron túlra, egészen Gondor királyságáig. Az első dolog, amitől tudatosul bennünk, hogy már nem csak Mordor földjét járhatjuk be, az a geológiai sokszínűségben érhető tetten.”

„Lesznek erdők, lesznek havas hegyvidékek, és azt is elmondhatjuk, hogy sok egyéb típusú terület is lesz. Nem akarok sok dolgot elárulni, de nagy lesz a változatosság [ilyen téren is]. Mi igazán arra koncentrálunk, hogy kitoljuk a játék határait, megnöveljük a méreteit, ezzel pedig tényleg valami epikus léptékű alkotást teremtsünk meg.”

A méretesnek, tartalmasnak és változatosnak propagált, Monolith által fejlesztett Middle-Earth: Shadow of War 2017. augusztus 25-én jelenik meg PC-re, PlayStation 4-re és Xbox One-ra. Ti várjátok, vagy az előd egyhangúsága, esetleg a játék első előzetese nem győzött meg titeket annyira?