Bár azok közé tartozom, akinek minden hiányossága és hibája ellenére tetszik a Mafia 3, tagadhatatlan, hogy sok tekintetben többet tudott a 14 éves Mafia: City of Lost Heaven, de még a 6 éves Mafia 2 is. Ami nekem egyből szemet szúrt és a mai napig nem jutottam dűlőre felette, az a kocsik törési modellje. Mármint annak hiánya. Azért na, 2016-ban, ha 120-szal nekiszáguldunk egy oszlopnak, a minimum, hogy a sofőr kivágódik a szélvédőn, az oszlop meg bekerül a motortérbe. Ennek ellenére a Mafia 3-ban a törésmodell olyan, mintha az első Need for Speed: Most Wanteddel játszanánk.

És ez csak a jéghegy csúcsa, mert ha megnézitek Eduard Makarchev videóit, rájöttök, mennyi minden nincs benne a Mafia 3-ban, ami alap volt az előző két részben, és pláne alap kéne, hogy legyen egy 2016-os játékban.