A MapCore modderszájt fórumában nemrég új topik nyílt, melyben egy német modder megdöbbentő felfedezését kürtölte világgá: A S.T.A.L.K.E.R. „.db” kiterjesztésű fájljait a frissen felbukkant kicsomagoló eszközzel kibontva ismerős látvány tárult a szeme elé. Egy gyors ellenőrzés minden kétséget kizárt számára: az ukránok FPS-e ugyanazokat a „lightimage” fájlokat használja (ezek azok az apró képek, melyeket a motor a különféle fények textúrázásánál felhasznál), mint a DOOM3! A dolog ráadásul teljesen buta módon teszi mindezt nyilvánvalóvá: még csak nincsenek is átnevezve a fájlok, pontosabban egy „light_” előtag van hozzájuk ragasztva, de a vége változatlan... Mindezt bárki ellenőrizheti a két játék „lights” mappájának összevetésével, de a képi bizonyíték alant is megtalálható. A bejelentést nagy felzúdulás követte, ráadásul egy másik fórumozó tovább szította a tüzet: ő is képpel bizonyította, hogy a víztextúra megegyezik a Half-Life 2 víztextúrájával, itt is ugyanazon a névvel, csak más kiterjesztéssel szerepelve (lásd a 3. képen).

A dolgot persze felkapta az online sajtó, megkeresték az érintetteket. Egyelőre csak Tom Holland, az id Software vezérigazgatója nyilatkozott, meglehetősen diplomatikusan: egyelőre el vannak foglalva az Enemy Territory: Quake Wars és új saját játékuk munkálataival, így nincs idejük a nyomozásra, bár a látott képek elég meggyőzőek voltak számára - mindenesetre vissza fognak térni az ügyre. A GSC egyelőre nem kommentálta az eseményeket... Természetesen a fejleményekről be fogunk számolni.


 S.T.A.L.K.E.R.: Idegen tollakkal...?  S.T.A.L.K.E.R.: Idegen tollakkal...?  S.T.A.L.K.E.R.: Idegen tollakkal...?
S.T.A.L.K.E.R. DOOM3 Half-Life 2 víz