Tavaly év végén jelent meg a Star Citizen 2.6-os verziója, most pedig Chris Roberts bejelentette, hogy már nem kell sokat várni az Alfa 3.0-ra. Ha minden igaz, már júniusban frissülni fog a játék, ami nagyobb lépés lesz a Star Citizen fejlesztésében, mint a 2.6 megjelenése

A 3.0-s frissítéssel jelenik meg a Planetary Tech, ami teljesen új játékélményt fog kínálni. "Ahogy a Large World és a Physics Grid bővítette a játékot, például azzal, hogy az űrállomáson beleülhettél egy hajóba, amivel több százezer kilométert repülhettél, úgy fogja bővíteni a lehetőségeket a Planetary Tech." -- írta Roberts a hírlevélben. És hogy ez mit jelent? Azt, hogy le lehet majd szállni bármelyik bolygóra, holdra, azt fel lehet majd fedezni, akár sétálva, akár egy járművet használva.

"Ezzel a frissítéssel túllépünk saját ígéreteinken, és egy olyan univerzumot fogunk átadni, amit saját látószögből tudnak a játékosok felfedezni, határok nélkül. Ez egy remek példa arra, amit a közösség és a fejlesztők együttesen meg tudnak oldani." A Stanton Landing Zones azonban nem fog megjelenni a Planetary Tech-kel együtt, mert az azt készítő csapat decemberben átnyergelt egy másik projektre. A csapat pótlása azonban nem egyszerű, most belsős emberekkel próbálja a Roberts Space Industries pótolni a hiányt.

A Star Citizen fejlesztése ezután sem áll le, sőt a fejlesztők még inkább be akarják vonni a közösséget a munkálatokba, ugyanúgy, mint az Arena Commandernél. Természetesen most a legmagasabb minőség az elsődleges szempont. és a Planetary Tech csak egy kis szelete annak, amit a Star Citizen Alfa 3.0 kínálni fog, a teljes, 2017-es menetrendet itt lehet elolvasni. Chris Roberts nem felejtett el köszönetet mondani azért, hogy ezzel a játékkal foglalkozhatnak, amivel -- állítása szerint -- történelmet írnak majd.