• Megérkezett a Steam 2020-as éves áttekintése
  • Ebből kiderül, hogy az eladások 21%-kal, a játékórák 50%-kal nőttek tavaly

A Valve közzétette a 2020-as esztendőre vonatkozó statisztikákat a Steam kapcsán, az összeállításból pedig kiderül, hogy a világjárvány következtében jelentősen megugrott a videójátékok népszerűsége, miután az emberek több időt töltöttek otthonaikban, mint az előző évben.

steam-sokkal-tobbet-jatszottunk-es-vasaroltunk-2020-ban.jpg

Lényegében minden fontos rekord megdőlt 2020-ban: a megvásárolt játékok száma és a játékidő (31 milliárd óra) 21.4, illetve 50.7 százalékkal nőtt 2019-hez képest. De új csúcsokat jegyezhetett fel a Valve a havi aktív felhasználók (120,4 millió), a napi aktív felhasználók (62,6 millió), a legmagasabb egyidejű felhasználók (24,8 millió) és az új vásárlók (havi 2,6 millió) terén is.

Érezhetően megnőtt a VR népszerűsége is, hiszen 71 százalékkal több bevételt termeltek ezek a címek tavaly, illetve a játékidő is megnőtt 30 százalékkal. Ez nagyban köszönhető a Half-Life: Alyx megjelenésének, amely magasan a legnépszerűbb VR-játék volt 2020-ban a platformon.