• Idén októberben jelenhet meg a The Bard's Tale IV
  • Körökre osztott harcrendszerre számíthatunk

A dungeon crawlerek aranykorának egyik legnevesebb sorozata a The Bard's Tale, melynek utolsó, harmadik fejezete 1988-ban látott napvilágot. A sorozat idén újra feldámadhat, hála az inXile Entertainment munkatársainak, no meg a Kickstarteren adományozó összes támogatónak. A 2015 nyarán indult gyűjtés villámgyorsan elérte a kitűzött 1.25 millió dolláros célt, a számláló 1.5 milliónál állt meg.

Azóta nem sokat hallottunk a The Bard's Tale IV-ről, de a kiadott fejlesztői naplóknak köszönhetően biztosak lehettünk abban, hogy a játék jól kihasználja majd az Unreal 4 motor által biztosított lehetőségeket. Egy régi stílus támad fel új köntösben, a világot belső nézetből, szabadon felderíthetjük, a harcokat viszont körökre osztva vívhatjuk meg. Bár a HUD még nem végleges, ahogy a karaktermodelleken is változtathatnak még, de a harcrendszerbe betekintést nyerhetünk.

Csapatunk akár hat állandó tagot is számlálhat majd, melléjük további két lényt is megidézhetünk. Mindannyian az úgynevezett „oppurtunity” felhasználásával válthatnak pozíciót és hajthatnak végre támadásokat – tulajdonképpen nem más, mint egy közös akciópont-gyűjtő, beosztásával okosan kell bánnunk, de körönként természetesen újratermelődik. Ennek működését menet közben a lenti videón megtekinthetitek.