• Kifejezetten véres lesz a játék
  • A készítők a valóságból merítettek ihletet
  • A Dead Space-nél pontosan ugyanígy tettek

"Azon kaptuk magunkat, hogy rengeteg valós példát keresünk a horrorra és a gore-ra" - mondta a Striking Distance Studios vezető kreatív igazgatója és a Dead Space animációs igazgatója, Chris Stone a PCGamesN-nek. "Bár ezek felkutatása sokkal kevésbé volt szórakoztató, mégis ezek voltak a legemlékezetesebb és legértékesebb tartalmak, amikor a valósághű látvány és élmény megteremtéséről volt szó". Ez nem újdonság - az olyan játékok, mint a Left 4 Dead, a Mortal Kombat 11 és a Dead Space esetében ugyanez volt a séma. Persze ezekkel is több vitát váltottak ki, mivel az ilyen intenzív kutatások nagy hatással voltak a fejlesztőkre, és akadt olyan is, akinek napokig rémálmai voltak a látottak miatt.

A Dead Space társ-producere, Glen Schofield arról is beszélt, hogy még 2008-ban a való életből vett horror- és véres jeleneteket használták referenciaként: "Ez szörnyen hangzik, de meg kellett néznünk autóbalesetekről, háborús jelenetekről és hasonló dolgokról készült képeket, mert jól kellett csinálnunk; félelmetes vérengzéses jeleneteket és realizmust kellett ábrázolnunk. Ez jelentős része annak, hogy az élmény meggyőző legyen." – mondta Schofield. De nem minden inspiráció ennyire brutális. Stone azt is elmondta, hogy a csapat a Silent Hillre és a Resident Evilre tekintett, mint "nyilvánvaló hatásokra", miközben "sok inspirációt merítettek olyan filmekből is, mint A dolog és az Event Horizon". Stone egyes francia és dél-koreai filmeket is kulcsfontosságú inspirációként említett meg, hozzátéve, hogy ezek már jócskán előreléptek a horror műfajában.