A tavalyi év egyik kellemes meglepetése volt az Obsidian RPG-je, a The Outer Worlds, amiben egy kapzsi cégek uralta naprendszerben dönthettük meg vagy éppen erősíthettük a rezsimet. Most, majdnem egy évvel az alapjáték megjelenése után visszatérhetünk ebbe az univerzumba, hála a Peril on Gorgonnak, ami a játék első, de nem utolsó DLC-je.

Az elátkozott kavics

A történet azután veszi kezdetét, hogy hősünk és kis csapata befejezte a Radio Free Monarch című küldetést (ha már befejezted a játékot, akkor vagy az utolsó küldetés előtti állást kell visszatöltened, vagy muszáj új játékot kezdened). Ekkor egy csillagközi futárpostás kopogtat be megbízható űrhajónk, az Unreliable zsilipjén, azzal, hogy az előző kapitány különleges csomagot kapott.

A dobozban egy hangfelvevő készülékre, valamint egy gazdátlan kézre lelhetünk. Hogy a tulajdonos azért hagyta el, mert túlságosan is ragaszkodott a hangfelvevőhöz, vagy így akart kezeskedni az áru minőségéért, azt nekünk kell kiderítenünk. Merthogy a hangfelvevő nemcsak kezet, de hangfelvételt is tartalmaz, amin egy bizonyos Lucky (na, őt sem kötelezte a név) nevű figura átpasszol nekünk egy küldetést – vagyis a megboldogult Hawthorne kapitánynak, de őt már úgysem érdekli.

Feladatunk az, hogy ellátogassunk a címszereplő Gorgon aszteroidára, ahol egy egykor nemesi család utolsó sarja megbíz minket a família sanyarú sorsáért felelős baleset feltárásának ügyével. Uccu, irány a kiürített és bezárt kutató- és gyártelep, ami elhagyatottsága ellenére zsúfolásig van roncskereskedőkkel, guberálókkal, martalócokkal meg mindenféle, a laborból kiszökött, nem háziasított vadállattal. Szóval a fegyvereket és a páncélokat ezúttal sem érdemes a hajón hagyni.

Mellékzönge

A Peril on Gorgon nem kapcsolódik a fő történethez, ilyesformán inkább tűnik egy nagy-nagy mellékküldetésnek, amibe azonban mégis érdemes belevágni. Nemcsak azért, mert meglehetősen jófajta jutalmak várnak ránk ötletes fegyverek és dizájnos páncélok – na, meg egy raktárkészletnyi loot – képében, hanem mert a története a Halcyon-rendszer egy sötét titkát fedi fel. Igen, a kis családi rejtély mögött több áll, mint az elsőre hinné az ember. Már, ha valaki ezt hiszi, mert nagyjából minden karakter azt mondogatja, hogy itt többről van szó.

Az Obsidian szerencsére más téren sem aprózta el a Peril on Gorgont. Az Unreliable legénységének minden tagja hozzáteszi a magáét, alaposan el lehet velük beszélgetni a „Gorgon-melóról”, így az embernek nincs olyan hiányérzete, mint például a legtöbb Mass Effect DLC esetében, amikor az alapjáték karakterei néma levente módjára követnek minket a kiegészítő küldetések alatt, mert a fejlesztők lusták voltak szöveget írni nekik.

Ráadásul rengeteg új karaktert is megismerhetünk a kilenc fő- és a két mellékküldetés, valamint a két megbízás teljesítése közben, kezdve a megbízónkkal, Wilhelmina Ambrose-zal és befejezve Charles-szal, a könyvelésről. Maga a Peril is szépen kidolgozott, bár az egyetlen igazán egyedi helyszíne az Ambrose-birtok, a többi helyszín inkább a The Outer Worlds más világain látott elemek újramixelése. Nem mondom, hogy rosszak, de a perili laborokra nem fogunk élénkebben emlékezni, mint a Terra-2 kutatólétesítményeire.

Ezt leszámítva a Peril on Gorgonról csak az tudom elmondani, hogy bőven megéri az árát (4500 forintért vásárolhatjuk meg önállóan, vagy megvehetjük a 7700 forintos Expansion Passbe csomagolva, aminek része lesz a második sztori DLC is). Tartalmas, és érdekes története alsó hangon is tízórányi újabb kalandot biztosít a The Outer Worlds kifordult, de humoros, éppen ezért roppant szórakoztató világában.