A játékmenet elég színesnek tűnik, köszönhetően annak, hogy nem csak a felszínen, hanem az űrben is lehet lövöldözni, illetve a táj nagy variációjának, hiszen lesz itt minden, sivatag, dzsungel, lerombolt város és még ki tudja mi. Ráadásul temérdek, körülbelül 250 küldetést ígérnek, így lesz mit csinálni, ha épp nem csak felfedezzük a területet. A játékidőt minimum 20 órára saccolják, ez is szívderítő. Az pedig csak a játékosoktól függ, hogy milyen játéknak fog tűnni a Precursors, FPS-nek, RPG-nek vagy inkább űrszimulátornak.
A harc központi szerepe miatt az MI-re is nagy figyelmet fordítanak. Az ellenfeleink látását és hallását úgy konfigurálják, hogy csak annyit észleljenek, mint mi. Természetesen a fedezékek kihasználását és egyéb apróságokat is beépítenek majd, reméljük, jól is fog majd mindez működni. Az űrben zajló csatákat valahogy úgy kell elképzelni, mint amilyen a FreeSpace, illetve a Freelancer játékokban volt, ezektől merítettek ihletet.
Az RPG rész úgy működik, ahogy várnánk, ha megölünk valakit vagy küldetéseket teljesítünk, akkor ezért tapasztalati pontokat kapunk, melyeket tetszésünk szerint szétoszthatunk különböző tulajdonságok közt, melyek közt vannak harccal, kereskedéssel vagy éppen űrhajózással kapcsolatosak és a karakterre kihatóak is. Ezekből összesen 55 darab lesz. A hajónk motorját, fegyverzetét és más részeit is fejleszthetjük majd. A játékban összesen hét frakció lesz, melyek közt szabadon választhatunk, melyikkel dolgozunk együtt. Közülük az egyik idegen faj tagjaiból áll, a többiben emberi karakterek lesznek.
- Minimum: AMD Athlon XP 3000, 1 GB RAM, GeForce 6600 GS 128 MB
- Ajánlott: Intel Core 2 Duo 2.4G (E6600), 1GB RAM, GeForce 7600 GS 128 MB