A The Witcher 3: Wild Hunt következő generációs szerepjátékként lett beharangozva, ezt a jelzőt pedig elsősorban annak köszönheti, hogy ez is a csapat új grafikusmotorjával, a REDengine 3-mal készül. Ez lehetővé teszi a komplex történetszálak megtervezését, bonyolult mesterséges intelligenciák megírását, és az eddigieknél nagyobb világ megalkotását. A beszámoló szerint a terület mintegy 20 százalékkal nagyobb, mint ami a Skyrimben elénk tárul (40%-kal nagyobb, mint a Witcher 2 világa), s töltőképernyők, vagy bármiféle lassító tényező nélkül szabadon bejárhatjuk, gyalogszerrel, lóháton vagy éppen hajóval -- csak legyen türelmünk, ugyanis a birodalmat keresztülszelni 30-40 percbe telik, ha nem használunk gyors utazást.
Az új motor továbbá nagyon szép látványvilágot tár elénk, ami nem csak a közvetlen közelünkben lévő tárgyak és karakterek kidolgozottságára terjed ki, hanem olyan, néha figyelmen kívül hagyott elemekre is, mint a felhők. Itt ezek már nem „felfestettek” lesznek, hanem dinamikusan előállított, valódi térfogattal rendelkező alakzatok. Persze az éj/nappal ciklus és az időjárási jelenségek sem maradnak majd ki, melyek szintén dinamikusak.
Magáról a játékmenetről azt sikerült megtudni, hogy Geralt repertoárja jelentősen bővült. Amíg az előző részben csupán 20 harci animáció volt, addig itt már 96 közül választhatunk, melyek mindegyik nagyon gyors, de a folyamat közben azonnal megszakítható, hogy védekező pozíciót vegyünk fel. Az ellenfeleink tanulmányozásával a támadásaink hatékonyabbak lehetnek (nincsenek scriptelt főellenségek és a képességeinkhez igazított banditák), például egy vámpír mérgét semlegesíteni tudjuk, ha roncsoljuk a méregmirigyét, sőt elég tudással a birtokunkban egyetlen jól célzott csapással is elintézhetjük az előttünk álló valamit.
A harctudásunkat a világban mindenfelé elszórt városokban és falvakban tudjuk fejleszteni, illetve lesz lehetőségünk arra is, hogy elkészítsünk az ütközetek után elhullajtott nyersanyagokból saját, a boltban kapható felszereléseknél jobb páncélt vagy kardot (a karakterünk haját is megváltoztathatjuk, de nem festhetjük), illetve lesznek különleges képességekkel felvértező italok is. A srácok még dolgoznak a nehézségi szinten, hogy a kezdő játékosok ne érezzék magukat elveszve már az első pillanattól, illetve lehetséges, hogy lovas harc is lesz.
A The Witcher 3: Wild Hunt a tervek szerint valamikor 2014-ben fog megjelenni. A PC-s kiadás már most betonbiztos, míg a konzolok terén a felső kategóriás platformokat, tehát a next-gen gépeket célozzák.
