Az Epic Games alapítója és elnök-vezérigazgatója, Tim Sweeney Lex Fridman podcastjében volt vendég, a beszélgetés során pedig szó esett az Unreal Engine következő nagy iterációjáról, a 6-os sorszámú kiadásról. A világ legnépszerűbb, híresen könnyen kezelhető és rugalmas fejlesztői keretrendszere számtalan AAA kategóriás játék vagy kisebb indie fejlesztés alapjául szolgál, és nem utolsó sorban Unreal Engine-en fut a Fortnite is, amelyre az Epic házon belül már nem úgy tekint, mint egy őrülten sikeres battle royale-játékra - inkább egy különálló metaverzumos platformként kezelik a folyamatosan bővülő, egyre több önálló játékot is felvonultató programot.
Sweeney a beszélgetés során elárulta, hogy az Unreal Engine 5 folyamatosan futó fejlesztése két nagyobb szálon fut: különálló támogatást kap a játékfejlesztőknek szánt UE5, vele párhuzamosan pedig folyamatosan fejlődik a Fortnite Unreal Engine 5-ös fejlesztői környezete. Az Unreal Engine 6 egyik legfontosabb célja az lesz, hogy ezt a két szálat egyesítse.
Tim Sweeney elmondása szerint egészen biztos, hogy még számos évet kell várnunk az Unreal Engine 6 érkezésére, de valószínű, hogy 2-3 éven belül már a fejlesztők elé kerülhetnek a játékmotor korai buildjei. Ez főképp azért lehet érdekes, mert az Unreal Engine 6 jelentősen jobb skálázhatóságot biztosít majd a nagyobb léptékű szimulációkhoz - mint tudjuk, az igazán nagy nyílt világú játékok alatt szoktak igazán megmutatkozni az Unreal Engine 5 limitációi.
Az Unreal Engine 6 fontos adaléka lesz az egyszerű használat és portolás. Az ígéretek szerint a fejlesztőknek elég lesz csupán egyetlen builden lefejleszteniük a játékaikat, s azok lényegében máris kiadásra kész állapotban állnak majd minden jelentős platformra. Ez alatt pedig Sweeney nem csupán a PC-t, Xboxot, PlayStationt, Nintendót és a mobilplatformokat érti, hanem magát a Fortnite-ot is. Az Epic teljeskörű asset-megosztást tervez az Unreal Engine 6-ra, vagyis a fejlesztők elméletileg csupán néhány kattintással emelhetnek majd át elemeket a Fortnite-ból a saját játékukba, és visszafelé.
Az készülő új engine technikai részleteiről és grafikai vívmányairól egyelőre nem esett szó, ám valószínűnek tűnik, hogy ezen a fronton az Epic iteratív munkát végez az Unreal Engine 5 jelenlegi alapjaira támaszkodva. Az UE6 igazán nagy dobása tehát a fejlesztői kezelhetőség és portolás, illetve asset kompatibilitás könnyedsége lehet.
Borítókép forrása: Tech Powerup