A Tomb Raider: Catalyst valamikor 2027-ben fog megjelenni és a Tomb Raider-játékok szempontjából ez lesz a következő nagy lépés – mind látványvilágot, mind Lara karakterét illetően. A cselekmény hősnőnket ezúttal Észak-Indiába viszi, ahol több sírrablóval is meggyűlik a baja. Noha időrendben a sztori a Tomb Raider: Underworld után játszódik majd, a Crystal Dynamics stúdió vezetője, Scot Amos elárulta, hogy nem muszáj a játékosoknak kívülről ismerniük az eddigi Tomb Raider-játékok történetét ahhoz, hogy maximálisan élvezni tudják a két év múlva érkező Catalyst-et. A hivatalos előzetest (ismét) megnézhetitek itt:
Amos elmagyarázta, hogy a Tomb Raider: Catalyst-et direkt úgy tervezték, hogy az új játékosok „azonnal belevághassanak és folytathassák Lara kalandjait, ehhez pedig nincs szükség semmiféle házi feladatra”. Azok a játékosok, akik kipróbálják az új játékot, úgy fogják érezni, hogy „ez egy teljes kaland az elejétől a végéig, és megérthetik a történetet és a karaktereket anélkül, hogy ismerniük kellene az előzményeket”. Ez érdekes lépés, de nem váratlan. A Tomb Raider-játékok – főleg az újabbak – egy-egy Lara-korszak köré épültek. Összefüggött a Legend és az Underworld is, ahol a 2013-as reboot, a Rise of the Tomb Raider és a Shadow of the Tomb Raider is. A stúdió vezetője azt is elárulta, hogy ez a „legnagyobb Tomb Raider”, amit valaha készítettek, és izgatottan várják, hogy mindenki számára elérhetővé tegyék az élményt. Kiemelte, hogy a 2027-ben érkező játékban „valóban hatalmas és változatos tájak is szerepelnek, amelyek csak arra várnak, hogy felfedezzék őket”. Remekül hangzik!
Borítókép forrása: Gematsu