A Prince of Persia: The Sands of Time remake-ről csak annyit tudunk, hogy létezik, és az évek során többször is átdolgozták. Egyes források szerint a tényleges leleplezéstől már nem járunk messze, sőt a megjelenés is a nyakunkon. Bárcsak már ott tartanánk! Addig is azonban érdemes szemügyre venni a most kiszivárgott, közel 10 perces játékmenet-prezentációt, amit belsős használatra készítettek, méghozzá 2024. első negyedévében. A videót itt találjátok.
A videó tele van mocap-jelenetekkel, alfa állapotú gameplay-részletekkel és narratív felvezetésekkel. A minőség nagyjából olyan, amilyet egy korai belső buildtől várnánk: nyers, félkész, helyenként kifejezetten csiszolatlan. De épp ettől izgalmas: bepillantást enged abba, honnan indult a remake, és milyen irányba tartott akkoriban. A prezentáció középpontjában Farah áll, akit alaposan újragondoltak: a karakter immár nem az a passzív, védelemre szoruló társ, akit a 2003-as változatban megismertünk. A remake-ben íjjal felszerelt, önállóan harcoló társ lesz, aki aktívan részt vesz a küzdelmekben. A videó szerint a fejlesztők két új helyszínt is építettek vagy legalább terveztek a világhoz, és a narráció hangsúlyozza, hogy a pályadizájn teljesen a nulláról lett újraépítve - parkourra, vertikalitásra és folyamatos mozgásra kihegyezve.
A mocap-felvételek különösen érdekesek: élő színészek adják elő a jeleneteket, és bár az animációk még erősen alfa szintűek, jól látszik, hogy igyekeztek modernizálni a mozgást és a harcot. A szivárgás alapján a harcrendszer is fejlődik: modernebb, akrobatikusabb mozdulatok, új időmanipulációs képességek és többféle mód állt rendelkezésre az ellenfelek legyőzéséhez. Ez nem pusztán egy "szebb grafika, ugyanaz a játék"-típusú remake-nek tűnik, hanem egy jóval ambiciózusabb újrázásnak. Érdekes lesz majd összevetni a végső változatot ezzel a koraival, csak jöjjön már valami konkrétum is róla...
Borítókép forrása: Ubisoft