A Las Vegas-i szupercsapat (az alapítók között a Westwood, az Ensemble és a Firaxis volt tagjait találjuk) egy új franchise alapjait kezdi építeni. Ha bejönnek terveik, az Universe at War egy nagy lélegzetű sorozat lesz, amelyben a galaxis különböző bolygóin kell csatároznunk majd – az "Earth Assault” címre hallgató első részben természetesen a Föld lesz a hadszíntér.

2012-ben járunk, az emberiség épp rájött, hogy nincs egyedül a galaxisban. A Földre toppanó idegenek, akiket Hierarchy néven fogunk emlegetni, nem épp barátsággal közelednek felénk, és nem is hont foglalni jöttek, hanem szüretelni. A hatalmas lépegetők mindent felfalnak: ásványokat, növényt, állatot, embert. A játék az emberi ellenállás utolsó napjának estéjén kezdődik – amikor felcsillan a remény...

A Star Wars: Empire at Wart is hegesztő Petroglyph azt ígéri, hogy a játék minden idők legtestreszabhatóbb RTS-e lesz. A megépített egységeket számtalan dologra használhatjuk majd, és számos módon fejleszthetjük azokat, csakúgy, mint a termelőüzemeket, a technológiai fa defenzív, offenzív és kísérleti ágakra bomlik. Minden alakítást röptében végezhetünk, a srácok által „taktikai dinamizmus” néven emlegetett megoldással, azaz az eddig támadónak tápolt, éppen harcoló egységet védekezőre alakíthatjuk át, visszavonultathatjuk, fegyvert cserélhetünk rajta menet közben. Erre egyébként szükségünk is lesz, hiszen az idegenek is ezt teszik: kiértékelve az ellenséget, fejlett teleportrendszerükkel visszacuppannak az ufóba, átszerelik magukat más fegyverzetűre, és ismét alászállnak a csatatérre, így neked is folyamatosan alkalmazkodnod kell a mind újabb szituációkhoz.

A csata kissé Risk-jellegű lesz, azaz különféle területeket kell megvédeni, és gyors döntéseket kell hozni, hogy egy hőst vagy egész csapatot átmozgass-e egyikről a másikra. Mert hősök is lesznek, mindegyik három vagy több harci móddal, ráadásul mindehhez fejlesztés is társul, hogy egyre táposabbak legyenek. Az egyes frakciók (az alapműben három lesz, plusz egy negyedik, az oktatópályához) mind más-más körítést kapnak, így sem az erőforrások, sem az egységek, sem bármi más játékelemben nem osztoznak, ami ugye az újrajátszási értéket növeli.

 A többjátékos üzemmód is újdonságokat ígér. Lesz küldetéses móka, ezek hossza egy órától egy vagy több hónapig (!) tarthat, de rövid, heves csaták sorozatában kell megoldani őket. Egy másik mód a „Conquer The World”, ahol mindenki kiválaszt egy-egy régiót magának, ezután a cél a bolygó elfoglalása, így aztán minden alkalommal más-más játékos ellen kell küzdeni, és hatalmas pofozkodásokra, keresztbeverésekre kell számítani.

A megjelenítés látványosnak ígérkezik, az első képeken – lásd a galériát! - az idegenek leginkább a Világok harca tripodjaira emlékeztetnek, a készítők a sztorit a Battlestar Galactica fordulatos történetéhez hasonlították. A harcok sok meglepetést ígérnek: nem mindegy, hogy nappal vagy éjjel küzdesz, vigyáznod kell a pánikban rohangáló civilekre, a kártyavárként összeomló felhőkarcolókra, a fáklyaként lángoló erdőkre...

A játékot a srácok közel egy éve hegesztik, a „Földi támadás” az idei év végén landol, a SEGA gondozásában.