Április harmadik hete nem nevezhető termékenynek videojátékok szempontjából, hisz gyakorlatilag csak egy AAA-kategóriás cím jelenik meg a napokban, többségében harmadrangú indie-alkotások, esetleg kiegészítők, DLC-k kerülnek boltokba. Épp ezért most mindössze négy játékot emelünk ki, négyféle platformon -- nyugalom, a jövő heti felhozatal már meggyőzőbb lesz, májusban pedig alig fogunk levegőt kapni a sok új játék premierje miatt.

Victoria II: Heart of Darkness

A Victoria II második kiegészítője a stílustól szokatlan módon elég sötét hangulatú címet kapott, amit bizonyára annak köszönhet, hogy témájául a gyarmatosítás korának korántsem békés konfliktusai szolgáltak. A játékban ezúttal Afrika felosztásáért megy a külpolitikai viszálykodás, és bár a Paradox stratégiájának egyik elvi célja a háború békés megoldása, természetesen a nemzeteket megrázó összecsapások sem maradnak el. Sőt, utóbbit segíti az új kolonizációs rendszer, mely nemcsak távoli vidékek rabigába hajtását teszi lehetővé, de akár tengeri armadákat is felállíthatunk a segítségével. Pár ágyúsoros hadihajó kétszer is gondolkodóba ejti a gyarmataink után ácsingózó szuperhatalmak matrózait, hogy érdemes-e kötözködni velünk, de persze nem lenne játék a játék, ha ne kéne megvédenünk érdekeltségeinket, akár erővel is.

Persze ahogy eddig, úgy most is érdemes a béke mezsgyéjén egyensúlyozni. Ebben nyújt segédkezet a sajtó, mely hatvan különböző újság formájában tájékoztat a többi ország belpolitikai helyzetéről. Ha ügyesen keverjük a lapjainkat, akkor a folyamatosan hízó, nemzetek közti feszültséget kiváltó gazdasági válságot is előnyünkre fordíthatjuk -- ehhez persze már nagyon profin kell játszani.

A Victoria-sorozatot nem ismerőknek mondjuk el, hogy ebben a programban a grafika kimerül egy hatalmas világtérképben, így elsősorban azoknak ajánlott, akik nem annyira vizuális típusok, és elég nekik pár nyers statisztikai adat, hogy felfogják, mi folyik az országukban. Fontos kiemelni továbbá, hogy a Heart of Darkness kiegészítő nemcsak a Victoria II, de a House Divided című expanzió telepítését is igényli.

Galéria
Kattints a galéria megtekintéséhez!

Shin Megami Tensei: Devil Summoner: Soul Hackers

A fájdalmasan hosszú cím egy japán szerepjátékot takar, mely még csak nem is új darab, hisz először 1997-ben jelent meg Sega Saturnra, majd 1999-ben minimális fejlesztések után kiadásra került egy PlayStation port is. A program afféle kultuszjáték lett, így a különc ötletekre mindig vevő Atlusnál úgy gondolták, ideje leporolni a játékot, és újra piacra dobni, ezúttal a JRPG-k egyik kedvenc platformjának számító Nintendo 3DS-re.

A sztori szerint a jövőben járunk, ahol a hirtelen megugrott technológiai fejlettség miatt az emberiség egyre kevesebbet törődik a természetfeletti fenyegetésekkel. El is jönne a világvége, ha a játékban irányított, fiatal démonidézőkből álló csapat nem menne elébe a pusztító apokalipszisnek. Persze akik ismerik a Megami Tensei-játékokat, tudják, hogy a látszatra felszínes sztorit érdekes, sajátos motivációk hajtotta karakterek teszik érdekessé, így minden bizonnyal leköti majd a forgatókönyv a játékosokat. A látványvilág sokat fejlődött, a grafika az előzetes képeken nagyon jól mutat. Ugyanakkor rossz hír, hogy az áprilisi megjelenés kizárólag az Egyesült Államokra érvényes. Hogy akkor mit keres a játék a rovatban? Nos, az angol nyelvű változat megjelenése után az összes komoly akadály elgördül az európai premier elől, így nagyon bízunk benne, hogy nemsokára megjön a hivatalos bejelentés, dátummal, mindennel.

Galéria
Kattints a galéria megtekintéséhez!

Papo & Yo

  • Fejlesztő: Minority
  • Kiadó: Vander Caballero
  • Megjelenés: április 18.
  • Platformok: PlayStation 3, PC
  • Tovább a játékadatlapra

A Papo & Yo egy nagyon érdekes logikai játék, mely egy Vander Caballero nevű úriember agyából pattant ki. Vandernek nehéz gyermekkora volt, alkoholista és kábítószerfüggő apja gyakran bántalmazta, így a lelkileg instabil kisfiú egy fantáziavilágot épített magának, mely segítette, hogy elmeneküljön otthonról és egészséges felnőtté váljon, aki mellesleg imádja a videojátékokat. Vander később egy kanadai játékfejlesztő csapat élén hívta életre a Papo & Yo című 3D-s programot, mely a férfi gyermekkori emlékeinek virtuális metaforája. Egy Quico nevű brazil fiút irányítunk, aki szintén erőszakos apja elől szökött meg. Quico különleges képessége, hogy kapcsolatban áll egy párhuzamos dimenzióval, ahol a fizika törvényei köszönőviszonyban sincsenek az itteniekkel. A játékos feladata, hogy logikai feladványokat oldjon meg, és kijuttassa Quicót a brazil nyomornegyedből. Ebben segít bennünket a szimplán csak szörnynek nevezett, rózsaszín orrszarvúszerű izé, aki azonban békafüggésben szenved: képtelen ellenállni az ugrabugráló kétéltűek ínycsiklandó ízének, noha békaevés után fékezhetetlen dühroham tör rá, és mindennek nekimegy, még szegény Quicónak is. A Papo & Yóban tehát nemcsak az elménket kell tornásztatnunk, de még a szörnyünkre is oda kell figyelnünk. Érdemes tudni, hogy a Minority alkotása PS3-ra már tavaly augusztusban megjelent, és eléggé megosztotta a kritikusokat. Nemsokára kiderül, hogy a PC-s vásárlók hogy viszonyulnak hozzá. A Papo & Yo kizárólag Steamen lesz megvásárolható.

Galéria
Kattints a galéria megtekintéséhez!

Injustice: Gods Among Us

  • Fejlesztő: NetherRealm Studios
  • Kiadó: Warner
  • Megjelenés: április 19.
  • Platformok: Xbox 360, PlayStation 3
  • Tovább a játékadatlapra

Talán nem meglepő, hogy a hét kevéske megjelenése közül az Injustice-t várjuk a legjobban, hisz a NetherRealm egyszer már elkápráztatott bennünket a zseniális Mortal Kombat reboottal, most pedig a sokak kedvencének számító DC-univerzum szuperhőseit és gonosztevőit eresztik egymásnak a virtuális arénákban. Az Injustice a csapathoz méltón klasszikus jellegű verekedős játék, melyben az ellenfelek a képernyő két végéről indulva esnek egymásnak, mindenféle speciális támadásokat és profi védéseket kivitelezve. A küzdelmek minőségéről olyan karakterek gondoskodnak, mint Batman, Superman, Wonder Woman, Flash, Joker, vagy akár NightWing – összefoglalva tehát, a 24 választható szereplőre nem lesz panasz. A játék kidolgozott online móddal és összetett, történetorientált szólista komponenssel együtt érkezik, és érdekessége, hogy a képregények világán alapuló pályák (Batcave, Magány erődje, stb.) rombolhatók, azaz sosem tudni biztosan, mikor válik fegyverré a folyamatosan változó környezet. Ami a technikai oldalt illeti, az Injustice az Unreal Engine 3.0 módosított változatán fut, és az előzetes képek, videók alapján gyönyörű. Sajnos azonban PC-s premier egyelőre nem várható, és még csak pletykákat sem hallottunk egy esetleges átiratról.

Galéria
Kattints a galéria megtekintéséhez!

Lábjegyzet:

  • Ground Environment X World Edition -- április 16. (PC)
  • Arctic Combat -- április 18. (PC)