Hazafelé mikor érek én? – Kipróbáltuk a magyar anomáliakeresős játékot

Még a megjelenés előtt kipróbálhattuk a When Will I Get Home? demóját, úgyhogy ebben a szürke, esős időben nekiindultunk anomáliákat keresni.

Az anomáliakeresős játékok valamikor a The Exit 8 környékén robbantak be úgy igazán, innentől fogva pedig szinte hetente jött ki egy-egy újabb darab. Érdekes, hogy amíg a The Exit 8 inkább erősítette a liminal-játékok (Backrooms és társai) hangulatot, addig több anomáliakeresős cím sokkal jobban elment a horror irányába. A The Cabin Factory, a Dollmare vagy épp a Who’s at the Door? már ilyen szellemiségben készültek, ugyanakkor végre a hazai – főként indie – fejlesztők is fejest ugrottak a műfajba. A When Will I Get Home? mögött Mrovcsák Zoltán áll, aki szóló fejlesztőként egymaga dolgozik a játékon. A játék egy 11 emeletes panelházban játszódik, amihez Zoltán a saját lakóhelyét vette alapul – ez kifejezetten jó döntés volt, ugyanis ezzel a When Will I Get Home? egyfajta nosztalgikus kelet-európai atmoszférát teremt meg. A ZForgeGames jóvoltából már most kipróbálhattuk a demót, úgyhogy elmesélhetem nektek, hogy jelenleg milyen élményt nyújt ez az ígéretes alkotás! Lássuk, hogy hazaérünk-e!

A When Will I Get Home? lényege, hogy be kell járnunk mind a 11 emeletet, és ahol valami furcsát vagy rendelleneset tapasztalunk, akkor azonnal vissza kell fordulnunk. A demóban több mint 10 anomáliát lehet megtalálni, míg a végső változatban ezek száma több mint 40-re fog emelkedni. A játékmenet annyiból áll, hogy utazunk a lifttel, kiszállunk és vizsgálódunk. Benézünk a szomszéd konyhájába, vagy felmérjük, hogy mi minden található a folyosón. Egész hangulatos, hogy Zoltán ehhez éjszakai settinget és szemerkélő esőt dobott be a háttérbe, hiszen ezek képesek eléggé megdobni a beleélést. Bár nem kifejezetten horrorról van szó, azért a When Will I Get Home? néhol egész ijesztő is tud lenni: például mikor a szemétledobóból elkezd kifelé mászni valaki, vagy felkapcsoljuk a villanyt és mindenhol pókot másznak előttünk. Egyébként a „klasszikus” anomáliakeresős módszert kell alkalmazni: ha minden jónak tűnik, akkor a liftbe visszaszállva a zöld gombot kell megnyomni, ellenben ha valami furcsát láttok, akkor a pirosat.

Az anomáliakeresős játékok lényege nem csupán annyi, hogy kijuss. Már a The Exit 8 is sarkallt arra, hogy a kijárat megtalálása után térj vissza és tapasztald meg az összes fellelhető anomáliát. A When Will I Get Home? ugyanezt teszi, úgyhogy a teljes verzióban lévő több mint 40 anomália felkutatása bőven ki fogja tolni a játékidőt, ami ennek fényében lehet 30 perc, de akár két óra is. A látványvilág a magyar mindennapokból ihletődött panelházzal valóban nosztalgikus érzést kelthet, és külön piros pont jár a különféle – szintén magyar – szórólapokért, meg a falakat díszítő textúrákért. Ezek apróságok, de örömmel vettem őket.

Akinek bejönnek az anomáliakeresős játékok, annak érdemes kívánságlistára tennie ezt is, hiszen hamarosan egy demo is elérhető lesz hozzá. Minden további információt megtaláltok a Steam-adatlapon!

Borítókép forrása: Steam