Baldur’s Gate 3 teszt – Az agyrablók támadása
A Divinity-alkotói kapták meg a Baldur’s Gate kulcsát, akik monumentális ötletekkel és kellő hozzáértéssel tolták át a 21. századba minden idők egyik legfontosabb szerepjátékát.
A Divinity-alkotói kapták meg a Baldur’s Gate kulcsát, akik monumentális ötletekkel és kellő hozzáértéssel tolták át a 21. századba minden idők egyik legfontosabb szerepjátékát.
Immáron az újabb gépek tulajdonosai is elmerülhetnek a klasszikusban – de az vajon elég jól öregedett ahhoz, hogy ne csak a régi rajongók számára legyen szórakoztató?
A Paradox-címeken nevelkedett közönség már megszokhatta, hogy van kiadó, amely évek elteltével is örömmel bővíti játékait. De vajon ki az, aki 16 év után készít teljesen új kiegészítőt? Azok a beamdogos fejlesztők, akik eddig is előszeretettel vájkált a múltban, de most a jövőbe tekintenek.
Régóta álmodozol arról, hogy a régi idők nagy szerepjátékai, a Baldur's Gate vagy a Planescape Torment végre folytatást kapnak? Még mindig összetettebbnek tartod a régi klasszikusokat a modern utódjaiknál? Akkor örülhetsz: a Pillars of Eternity neked készült!
A Baldur’s Gate felújított verziói után nem áll meg az Infinity motorral hajtott szerepjátékokat restauráló gépezet: most épp a HD-re pofozott Icewind Dale fog a szabadidőd ellen frontális támadást intézni. A havas hegyormokra és kéngőzös labirintusokba csábító kalandnak nehéz is ellenállni…
Visszatért a névtelen főhős, visszatért a Forgotten Realms univerzum, ismét a köztudatban a Baldur's Gate, minden idők egyik legimádottabb szerepjátéka, ahol minden sarkon vár egy kaland, vagy egy olyan ellenfél, aki egyetlen aranyért is örömmel nyisszantaná el bárki torkát.
Legendák folytatásához nagy bátorság kell, az 1998-as Baldur's Gate márpedig nyugodtan illethető a „legendás” jelzővel: egymagában új életet lehelt az akkortájt épp gyengélkedő klasszikus fantasy szerepjátékok világába. Azóta is csak egy játék tudta felülmúlni a műfaján belül: a saját folytatása...
Az 1995-ben alakult BioWare fejlesztőcsapatnak nem kellett sok idő, hogy berobbanjon a játékvilágba. Három évvel alapításuk után olyan művet tettek le az asztalra, mellyel rögtön elérték azt, amire más stúdiók egy évtized alatt sem képesek: örökre beírták nevüket a videojátékok történelmébe. Ehhez „mindössze” annyit kellett tenniük, hogy megalkossák minden idők egyik legjobb szerepjátékát, melynek neve: Baldur’s Gate.
Az 1995-ben alapított BioWare az ipar nagyjaihoz képest szinte kiskamasz, ám eddigi munkáik mégis a felnőttek, sőt a nagy öregek közé avatják őket. Ezeknek a fiúknak és lányoknak köszönhetjük a zseniális Baldur's Gate sorozatot, a lebilincselő Star Wars: KotOR-t, és a szintén remek jelzőkkel illethető Jade Empire-t. Az amerikai bázisú vállalat jelentős összegért feladta függetlenségét, és beállt az EA kötelékébe, majd ezt követően úgy döntött, elhozza nekünk PC-re az Xbox360 legjobb szerepjátékát, a Mass Effectet.