Egyre inkább jellemző az a stratégia, hogy a játékkiadó gyártók saját maguk szponzorálják brutális pénzösszegekkel az általuk szervezett banokságokat, eSport szempontokból. Erre a legjobb példa a League of Legends, ahol maga a Riot szervezi a League Championship Series-t(LCS), ahol lehetőséget ad a világ legjobb európai, amerikai, ázsiai csapatoknak, hogy saját kontinensükön bizonyítsanak, majd a végén összeeresztve a kontinensek legjobbait, kiderül ki a világ legjobb csapata.

Pont tegnap lett vége az európai és amerikai LCS-nek ahol, az összdíjazás külön - külön potom 100,000$ volt , ahol az első 50,000$ - al lett gazdabb . Ezen kívül gondoljunk csak, az Intel Extreme Masters sorozatára, ahol 250,000$ került kiosztásra LoL-ban és SC2 ben közösen.

Ezen kívül, tudvalevő hogy ezek a játékosok havi szinten fizetést kapnak és ami a legfontosabb hogy online közvetítik a meccseiket. Tegnap az LCS európai döntőjét 200-250 ezer ember nézte egyszerre, egy időpontban. Persze még nem beszéltünk a különböző szervezetek által megrendezett világbajnokságokról, helyi versenyekről stb..A lista szinten végtelen, viszont találtam egy oldalt , ami folyamatosan gyűjti a világon megrendezett eSport eseményeket és az ottani pénzösszegeket .

eSport-earnings

Hová tarthat?


Ezek után el lehet gondolkodni, hogy hová tart az eSport, ami már most egy olyan releváns piaccal rendelkezik, amiért megéri befektetni már magának a játékkiadó gyártónak. Teljesen egyértelmű a folyamat, ahogy a Riot a LoL-ba, úgy a Blizzards az SC2ben fogja hamarosan elindítani ezt a belső ligát, illetve a Wargaming a World of Tanks-al(amit most az RTL-n reklámoznak csinálja ugyanezt.) Habár az esportok még mindig nem mondhatóak teljesen mainstream-nek véleményem szerint el fog érkezni az az idő, amikor annak aki egy picit is jártas a játékvilágban az tudni fog legalább az esportok szereplőiről, mondjuk úgy, mint ahogyan nagyjából mindenki akinek van fogalma a fociról, hallott Cristiano Ronaldo-ról vagy Messi-ről.