Beowulf
Nos... nem is tudom pimaszság-e, hogy ha az első postomat nem egy játékról, hanem egy filmről merem írni. De számomra ez a film több figyelmet érdemel, mint sok más mai sikerhajhász, Hollywood-i "nagydurranás".
Én eddig, mondjuk úgy, 4-szer vagy 5-ször néztem meg, és még a 3D-s verziót is megnézem majd. Furcsa, legelőször majdnem ott hagytam a tévét a film közepén, mondván ez az animációs technika még a Shrek 1-ben elment, de egy komoly, 2008-as filmben ez már több mint igénytelenség (,még kész szerencse, hogy kivártam a végét). Gondolom legtöbbeteknek, aki látta már, ugyanez a problémája.
És félig igazatok van! Egy ókori legenda filmfeldolgozásnál, 300-zas stílussal nyakonöntve, ez több mint kevés. De ha jobban megfigyeljük, a grafika és az animáció gyakran kontrasztban (Gy.k.:ellentétben) álnak egymással. Gyönyörű szép texturázás, részletgazdag modelkidolgozás buta, bábmozgással. A rendező direktbe csinálta ezt jópár résznél. Nem-valósághű animációk voltak akkor, mikor a szereplők nem éppen valósághű történeteiket mesélték el egymásnak.
Gondoljatok csak Beowulf harcára a víziszörnyek ellen. Vagy a legelején, mikor a harcosok részegen "randaríloznak" a csarnokban, közben azt hangsúlyozván, mekkora vitézek ők! Viszont a végére már nagyon szép és kidolgozott, élethű animációval mutatják a szereplőket, mikor a legtöbb titkuk kiderült, mondván ez már igaz mivoltuk, már nincsen álarc rajuk.
Ami meg a 300-zas "I AM BEOWULF" kiáltást illeti, ez egy egyszerű reklámfogása volt a főszereplőnek. Hiszen akkortájt kellet valami könnyen eladható a népnek...