2009 is véget ért. Sok szempontból jó, és néhány szempontból rossz volt, ha a játékosfelhozatalra gondolok. Volt egy-két nagy csalódás, de ezektől eltekintve szerintem (ismét) egy jó évet zártunk. Lássuk, melyek azok a játékok, amik bennem maradtak.
Lehet sokaknak furcsa, hogy a Resi 5-öt hoztam ki győztesnek, de sajna nem játszottam ebben az évben annyi játékkal, mint amennyivel kellett volna... A kipróbált játékok közül ezt tartom rá a legérdemesebbnek. Gyönyörű grafika, jó történek, és a hangok/zenék is pofásak lettek. Én nem nagyon találtam benne hibát. Szórakoztatott és lekötött, ennyi elég is volt, hogy idekerüljön...
Sokáig vacilláltam ez meg a FIFA 10 között ( gyengébbek kedvéért: Nem a PC-s lebutított FIFA-ról beszélek; az szót sem érdemel...). Végül azért a FNR4-et hoztam ki győztesnek, mert ugyan a FIFA is nagyon jó, de abból ugyebár minden évben kapunk, nem is egyet, nem is kettőt, szóval ott lehet válogatni, de bokszolós játék azért elég ritka, pláne a minőségi, és ez pont ilyen. A grafika, a zenék, és a játékélmény is nagyon odavágott nálam. Rengeteg órát eljátszottam vele ( a haverokat sorozni meg pláne nagyszerű érzés volt ). Szóval nálam ez is egyértelmű.
Először kétkedve fogadtam. Kipróbáltam a demót és nem tetszett, otthagytam. Aztán annyit olvasgattam fórumon, meg miegymáson, hogy végül újra megpróbáltam (szerencsére). És nem csalódtam. Rengeteg autó, pálya, verseny. Hangulatos és élvezetes. Kicsit belekellett szokjak az irányításba, de aztán már ment, mint a karikacsapás. És plusz pont még azért is, mert van benne osztott képernyő. A tavalyi GRID, és az idei DIRT2 is csalódás volt nálam-e szempontból.
Egyértelmű. Méltó folytatása az előző résznek, sőt még túl is szárnyalta. Egy hibája van: Iszonyat rövid. 5 óra alatt lazán megvolt a kampány része. Egyébként nagyon jó játék. A multit nem próbáltam, de biztos az is ütős
Ezen se gondolkoztam sokat. Aki játszott már vele, az tudja, hogy miért... A FEAR 1 se volt piskóta, de ez még félelmetesebb, méltó elődjéhez. ÉS nem mellesleg maga játék is elég ütős lett. Az új grafikus motor is elég szép. Minden más maradt a jól megszokott FEAR-es légkörben: időlassítás, brutalitás, sötét helyszínek, még sötétebb helyszínek, kislány, ijesztő kislány, sok ijesztő ellenfél, és nem mellesleg rengeteg szellőző Aki nem parázós az azonnal lásson neki, de ajánlatos sötétben, fülessel nyomni
Ezen egy percet sem haboztam. Egyszerűen gyönyörű. Jól kidolgozott környezet, karakterek, hangulatos helyszínek (nem mellesleg változatosak is). Szerintem ezt lazán oda lehet ítélni neki.
Tökéletes graf, jó sztori, ütős ellenfelek, változatos helyszínek és kb. ennyi elég is volt. Nálam ez is egyértelmű. Nagyon várom a folytatást (feltéve ha egyáltalán lesz...).
Nem fogok kertelni: ebben az évben gyakorlatilag csak ezzel az egy értékelhető, minőségi RTS-el játszottam. Így nem volt túl sok választásom. Bár nagyon szerettem volna kipróbálni pl. az Empire: Total War-t, vagy a Battle Forge-t is, de sajnos ezekre nem volt lehetőségem. Játszottam mondjuk még az EndWar-al is, de az nekem egyáltalán nem tetszett. Az meg, hogy van hangvezérlés, nálam édeskevés. Egyébként meg a Wars egy egész jól sikerült RTS, akkor is, ha úgy nézünk rá, mint egy normál játék, meg akkor is, ha úgy, mint egy HALO játék. A Grafika pont olyan, mint a HALO-é, szép. A játékmenet sem változott, csak annyi különbség, hogy ugye most felülről kell megmenteni a világot, nem pedig FPS nézetből. A hangok, és zenék meg ismét hozták a HALO színvonalat. Egyszóval nálam ez az év RTS-e.
Az idei év azért eléggé jó volt a verekedős játékok szempontjából. Jött ugye a SFIV, a SCIV, emg most a Tekken 6, meg volt még valami ketrecharcos is, de arra már nem is nagyon emlékszem (biztos nagyon tetszhetett). A Soul Calibur-nak csak a demójával nyomultam, az tetszett, de valahogy nem jutottam el addig, hogy megvegyem. A Tekken-nel még nem is játszottam, így nem tudom hogy sikerült. Úgy, hogy kb. marad a SFIV. Elég pancser vagyok benne (asszem ultra kombót nem is nagyon tudtam elérni), de ennek ellenére elég sokat toltam, egyedül is, meg haverral is gyaktuk egymást. Úgy összegezve jó volt, a várakozásoknak megfelelően nem okozott csalódást.
Ezt csak azért találtam ki (mármint az év kiegészítőjét), hogy megemlíthessem az ODST-t, ami engem nagyon megfogott. A történet is nagyon bejövős -szerintem. A HALO hangulat bőven megvan, a zenékkel és hangokkal együtt is. A Grafika a szokásos (bár ha a Rearch is ilyen lesz, az már elég kevéske...). Szerintem egész frankó, élvezhető pályák. Ugyan az utolsó pályák felé már egy kicsit ráuntam, de szerencsére pont akkor lett vége. Egy napot azért bőven megért rááldozni.
Az év Játékzenéje - Call of Duty: Modern Warfare 2
Ebben az évben nem nagyon játszottam túl sok RPG/szerepjátékkal, ami ugyebár gyakorlatilag egyenlő a jó, hangulatos zenével. ÉS ugyebár egy HALO3-at vagy GoW2-t nem írhatok ide, ezért maradt a CoD6. Persze azért ezt sem hasra ütéssel választottam. Szerintem egy nagyszerű - a játékhoz illő - zenét kaptunk. Hans Zimmer meg ismét nem okozott csalódást.
Sokat vacilláltam ez és a FUEL között. Végül azért a Conquest mellett döntöttem, mert -Gyűrűk Ura fan lévén- ettől sokkal többet vártam. És az sem utolsó szempont, hogy én eddig rossz LoTR játékkal még nem játszottam (Harc Középföldéért 1.,2.; A király visszatér). ÉS amiket a fejlesztők ígértek, bizony tényleg elég nagyok voltak az elvárásaim, és epedezve vártam a megjelenést, - sajnos hiába. "Csúnya, buta Ogre" - kb így jellemezhetném a Conquest-et. Nagy kár érte...
Megjelenése előtt nem volt nagy név, ám annál nagyobbat ütött, miután a boltok polcaira került. Lehet szeretni, lehet nem szeretni, ez akkor is egy jó játék. Remek játék, remek hangulattal, játékmenettel. Várjuk a folytatást
A szerkesztőségi anyagok vírusellenőrzését az ESET programcsomagokkal végezzük, amelyet a szoftver magyarországi forgalmazója, a Sicontact Kft. biztosít számunkra.