Bár az Anarchy Online volt az első masszív multi móka az életemben, mégis a WoW az etalon nálam, a vele eltöltött rengeteg (meg se merem számolni mennyi) óra után, minden mást hozzá hasonlítok a műfajban, így hát a Teránál is felmerül: miben más vagy jobb, mint a Blizzard klasszikusa? Először is fiatalabb, ezáltal a grafika részletesebb, de nem feltétlenül szebb. Már a kapu is, amivel belecsöppenünk a játék világába, gyönyörű, azonban a színek talán kicsit túlságosan is harsányak.
Emlékszem, a játék előzeteseiben a harcrendszert úgy harangozták be, mint ami forradalmasítani fogja az MMO-kat, és valóban más lett, de nem estem hanyatt tőle. A célzással akciódúsabb lett picit a harc, de ne számítsunk God of War szintű izgalmakra. Ha hozzám hasonlóan az unalmas farmolós részeket egy kézzel szoktátok letudni, akkor titeket is idegesíteni fog ez a rendszer, bár nem lehetetlen az egérrel való irányítás, sokkal nehezebb megoldani a hagyományos rendszerhez képest. Pedig a Questek nagy része sajnos követik az ölj meg x ilyet sémát, igazából nem is értem, hogy miért fogott meg pont ez a játék.
Indítottam két karaktert, ennyit lehet maximum, ha nem akarsz bele pénzt ölni. Az első egy Borzak nevű baraka berserker lett:
A másikat Puszikutyának kereszteltem el, ami hülyén hangozhat, de ha meglátjátok a popori fajt képviselő mysticemet, biztos megértitek miért:
Tera tapasztalatok
Egyre több MMO kénytelen belátni, hogy nem akarnak érte havidíjat fizetni, de ez nekünk csak jó. Amikor ezek a játékok átváltanak free to play modellre, ki szoktam őket próbálni, majd pár szint után rájövök, hogy miért is nem akart ezért fizetni senki. Hiába a nagy nevek mint a Star Wars, vagy a Warhammer, számomra a Tera lett az első "ingyenes" mmo, amit nem töröltem egy óra játék után.