Nos, nem is szaporítanám tovább a szót, bele is kezdenék ebbe a véleményezésbe.
A Call of Duty 4 többjátékos szekciója, amolyan módon, megújította a műfajt. Bevezetett olyan elemeket, mint a szintlépés vagy a fegyverek/kasztok testreszabhatósága. Ilyen elemekkel, FPS-ben, még nem igazán találkozhattunk (maximum a Crysis-ban, de ott is csak a fegyverek testreszabhatóságát lelhettük föl ), viszont, mindennek a tetejébe, a CoD 4 ezen része, még hihetetlenül pörgős is, és kitűnő kikapcsolódást nyújt. Na, de abbahagyom a multi dicsőítését, és rátérnék annak "kivesézésére".
Szinte minden neten játszható lövöldözős játékban, egy a cél: az ellenfél megölése, lehetőleg minél többször. Ezt az alapkoncepciót szinesíti az új Call of Duty, elsősorban a szintlépéssel, illetve a különböző "challengekkel" (). Tehát, itt minden ölés, vagy elfoglalt pont (stb.) után pontokat kapunk, és a pontoknak köszönhetően fejlődünk. Majdnem minden egyes szint/rang elérése után újabb és újabb fegyverekhez, képességekhez és feladatokhoz jutunk (challengek), vagyis van egy amolyan "mini RPG rendszer" a játékban.
Most kitérnék egy kicsit a fegyverekre is, illetve azok személyreszabhatóságára. A különöböző feladatok (pl. ölj meg ezzel a fegyverrel, x számú ellenfelet...) teljesítése után aggathatunk kedvenc gyilkolóeszközünkre, távcsöveket, hangtompítót, és hasonló dolgokat, illetve így szerezhetünk új "festéseket" rájuk, (mondjuk lehet kék csíkos, vagy akár arany AK-47-esünk is ) amikkel mégjobban a mi ízlésünket fogja tükrözni az egész. Most egy keveset az arzenálról; ahogy, azt már előbb is említettem, minél magasabb szinten vagyunk, annál több fegyver áll rendelkezésünkre. Tehát, válogathatunk, több féle pisztolyból, gépfegyverből, mesterlövészpuskából, shotgunból, puskából. Tehát itt is megtalálhatjuk a nekünk legjobban tetszőt.

Beszélnék még egy keveset, a képességekről is. Képességek alatt, nem az RPG-kből ismert szuper támadásokkat érti a játék, hanem inkább, hasonlóakat: több töltény, több gránát, rakétavető, aknák...viszont akadnak olyan képességek is, amiknek, talán nagyobb hasznát vehetjük, ilyen például a Last Stand, aminek köszönhetően azután, hogy lelőnek még egy kicsit életben maradhatunk, tehát, már nem mozoghatunk, hanem a földön heverve még egy pisztollyal elintézhetjük támadónkat, vagy az arra járó ellenfelet. Ezenkívül, még ezernyi (najó, ez egy kicsit túlzás ) hasonló, illetve ettől teljesen különböző képességet szerezhetünk, példának okáért, egy magasabb szint elérése után, megkaphatjuk az olyan ütősebb dolgokat, mint a radaron nem látszás (), vagy az ellenfél hangoskommunikációjának a kihallgatása.
Még megemlíteném a pályákat, amikből, ugyszint igazán sok van a játékban, tehát a CoD 4 ilyen téren sem szenved hiányt. A térképek igazán változatosak. Rengeteg, Oroszországban (pontosabban Chernobyl-ban), és ugyanannyi Irakban játszódó pálya van. Illetve csatározhatunk a játék egyjátékosrészének egyik első helyszínén, egy hajón is. Megjegyezném, hogy mindegyik térkép, max 10 perc alatt teljesen bejárható, tehát nem nagyok, sőt, és ebből kifolyólag használható járművek sincsenek rajtuk. Ennek köszönhetően, viszont mindig igazán pörgős harcokban vehetünk részt.
Utolsó pontként bemutatnám még a multiban játszható "népeket". Összesen négy oldal közül választhatunk: az angolok (S.A.S), az oroszok (Spetsnatz), az amerikaiak (Marines) és az arabok (OpFor) oldalára álhatunk. Viszont pályától föggően választhatunk oldalt, tehát ha egy iraki pályán vagyunk, akkor csak a Marines, illetve az OpFor közül választhatunk; így egyértelműen, az S.A.S és a Spetsnatz csupán a Chernobyl-ban játszódó pályákon elérhető.
Ennek az előbb említett kis határoltságnak ellenére, kijelenthetjük, hogy a CoD 4 rendelkezik a legjobb többjátékos móddal a maga fajtájában. Akinek van vasa hozzá (ne ijedjen meg senki, egyáltlán nem vészes a gépigény), az semmiképpen ne hagyja ki eme remekművet.