Mielőtt belevetnénk magunkat a két játék tartalmába, vizsgáljunk meg néhány külső tényezőt!

1. Vanilla - Legacy

Az első kérdés, hogy miként nevezik a játék 1.0 verzióját. Nem úgy, hogy 1.0? Persze, hogy nem. A WoW eredeti verziója a Vanilla. Hogy miért? Mert az a legsemmilyenebb fagylalat íz. Az az alap, amit fel lehet turbózni mindennel. Dimenzió kapukkal, élőholtakkal, sárkányokkal, pandákkal, csalódásokkal és démoninvázióval. Na de mit jelent a Legacy? Miért örökség? Azért, mert eredeti megjelenésekor a Final Fantasy XIV sikeresen pályázhatott volna a legrosszabb játék címre. Optimalizálatlan volt, nem volt mit csinálni, és úgy általában minden el volt rontva, a sztorit és a zenét kivéve. A Square Enix erre félresöpörte a teljes fejlesztő csapatot, és egy újat bízott meg Yoshi-P, azaz Naoki Yoshida vezetésével, aki szó szerint összezúzta és a nulláról újraépítette a játékot. Így született meg a Final Fantasy XIV: A Realm Reborn. Tehát, ha megveszed az alap Final Fantasy XIV-et, az már a 2.0. Ráadásul nem folytatása egyiknek sem az előtte kiadott tizenhárom résznek.

2. Tom Chillton - Naoki Yoshida

Ha már szóba kerültek a fejlesztők, akkor beszéljünk is róluk. Bár a World of Warcraft porondmestere egyértelműen Chris Metzen volt, és a tömeg hangulatán is meglátszik a hiánya, de ő igazából a sztorit írta és szinkronizált. Tom Chillton viszont eddig a WoW összes verzióján dolgozott. A következő kiegészítőben már nem lesz szerepe, de a Vanilla alfájától a Legion megjelenéséig a csapat tagja volt, kezdetben vezető dizájnerként, majd rendezőként. Az ő párja a Final Fantasynél a már emlegetett Naoki Yoshida. Amióta az eredeti fejlesztőket félreállították, ő a producer és rendező. A tömeg feltüzeléséhez meg legalább annyira ért, mint Metzen. Sok kritika éri, hogy nem elég merészek az ötletei, de az érdemei vitathatatlanok. A Square Enix kis híján csődbe ment, de ő újra nyereségessé tette. Egyébként szereti a WoWot. Azt vette alapul a játék újraépítése során, és a legutóbbi BlizzConon is ott volt.

3. Soon - Please look forward to it

A sztenderd válasz, ha megkérdezzük a fejlesztőket, hogy ez vagy az mikor kerül bele a játékba. A Blizzard féle soon, azaz hamarosan, többé kevésbé azt jelenti, hogy kicsivel a Half Life 3 megjelenése után. Yoshida szállóigévé vált mondata, a please look forward to it (kérlek várjátok örömmel) olyasmit jelent, hogy már dolgozunk rajta. Esetleg: a következő patchben jó lesz?

4. BlizzCon - Final Fantasy Fan Festival

A nagy, rajongóknak megnyitott esemény koncertekkel, cosplay versenyekkel és kiegészítő információkkal. A BlizzCon nagyobb múltú. Fan Fest eddig csak kétszer volt. Ennek az is az oka, hogy míg a BlizzCon az egész Blizzardé, a Fan Fest egyedül a Final Fantasy XIV-ről szól. Két évente kerül megrendezésre, amikor az új kieg várható. Egy másik nagy különbség, hogy a Fan Fest három helyszínen zajlik, három egymást követő hónapban. Van Európai, Amerikai, és Japán. Eddig az volt a szokás, hogy az első fesztivál megkapja a rövidített CGI trailert, néhány alap információt a helyszínről és a történetről, valamint Yoshida megmutatja a pólóját. Ez azért fontos, mert ez utal az egyik új kasztra. A következő fesztiválon felfedik a kasztot, és Yoshida felvesz egy másik pólót.

5. Wrath of the Lich King - Heavensward

Ha már kiegészítők. A játék 3.0 verziója, ahol felmegyünk északra, egy városhoz, amely messze a táj fölé magasodik, legyőzünk egy kardot lóbáló ezüst páncélos lovagot, kicsit tanulmányozzuk a fajok eredetét, diplomáciai kapcsolatokat létesítünk a sárkányokkal és kipróbáljuk milyen lehet ijesztő páncélú lovagnak lenni. Hogy milyen? Hát lehet tanknak használni, a sötétség erőit veszi igénybe, de nem is annyira gonosz igazából. Ja, és DK-nak rövidítik.

6. Red Shirt Guy - Anonymoose

Ian Bates, a piros pólós srác, a BlizzConok sztárja, és a fejlesztőcsapat réme. A 2010-es BlizzConon javította ki a fejlesztőket, akik halottnak hittek egy tökéletes egészségnek örvendő szereplőt. A Blizzard azóta féli és tiszteli Iant, akiről egy NPC-t is mintáztak. Anonymoose nem büszkélkedhet ekkora hírnévvel, hiszen ő kevesebbet tud a fejlesztőknél a történetről, de a játékosok közül egyértelműen ő harácsolta össze magának a legnagyobb tudást. Az 1.0 óta játszik, és az angol lore fórum olvasói remegve várják a hozzászólásait.

7. World of Warcraft: Chronicle - Encyclopaedia Eorzea

A könyv, ami összegyűjti a háttértörténetet, és gyönyörű rajzok kíséretében az olvasó elé tárja. A krónika három kötetesre van tervezve. Az enciklopédiából csak egy kötet van, de biztosan lesz második. Elvégre mindjárt itt az új kiegészítő, rengeteg új kérdéssel.