Hogy egy meccsbéli hasonlattal éljünk: az első tíz perc alatt egy remek beadás után gyönyörű fejesgóllal ünnepelheti az Electronic Arts a FIFA 10 megjelenését. A kiadó nem is szerénykedik a jelzőkkel: „a FIFA 10 minden idők legjobban eladott sportcíme, és az EA legnagyobb európai nyitása a játéktörténelemben.”

Bizonyos vélemények szerint azonban nem véletlen, hogy ezt az egyébként tényleg szép eredményt kissé feltupírozza az Electronic Arts. Doug Creutz, a Cowan and Company piaci elemzője egyenesen azon a véleményen van, hogy hiába ünnepelhet most az EA, hosszútávon azért nem lesz ilyen rózsás a helyzet. Creutz szerint az eladási sikereket a szupermarket-hálózatok és más marketing trükkök segítették elő, de ha ugyanaz lesz a helyzet, mint FIFA 09 esetében, akkor az utóbbi évek hosszútávon nem annyira erős eladásaitól a legújabb FIFA sem rugaszkodik majd el.

Kiegészítés: Mondjuk érdekes, hogy a megjelenést követő napokban az EA lekapcsolta a  konzolos verziókban a Live Season támogatást, illetve üzemen kívül helyezte a Game Face lehetőséget is (mellyel arcunkat importálhatjuk a játékba), mivel a szervereket teljesen túlterhelték a rajongók, amire nem volt felkészülve a szerverpark. A galibák következtében még David Rutter, a széria producere is nyilatkozott a közösségi oldal fórumán, miszerint 24 órában dolgoznak a hibák kiküszöbölésén és a felkészültelenségük oka, hogy majdnem dupla annyian rohanták le a start után az online funkciókat, mint tavaly. Hát reméljük, hogy minél hamarabb helyre áll a rend, mivel kezd felettéb dühítő lenni, hogy egy hét után sincsenek még helyre rakva a dolgok. - Darths