Marek Spanel, a Bohemia igazgatója az MCV-nek mondta el, hogy cége nagyon is félt a DayZ teljes játékká avatásától.

"Tartottunk tőle, hogyan reagálnak majd [a rajongók]. Úgy gondoltuk, hogy nem tartják majd fairnek, hogy olyasmiért kell fizetniük, ami eddig minden ArmA II játékosnak ingyen volt. Aztán jól meg is lepődtünk, mert kezdettől fogva támogattak minket és mindenben mellettünk állnak. Hogy a DayZ fejlődhessen, mindenképp különálló játékká kellett válnia. Modként tényleg csak eddig juthatott. Ez persze nem jelenti azt, hogy a modot magára hagyjuk. Lesz még pár frissítés, hogy életben tartsuk. De mindig lesznek olyan hiányosságok, amiken modként nem fog tudni túllépni."

Marek elmondta, hogy ha modként akarnák fejleszteni a DayZ-et, akkor a fejlesztői környezeten kéne változtatniuk, ami megannyi más rajongói projektnek ártana. Így viszont, hogy a DayZ különálló játék lesz, emiatt nem kell aggódni többet. A Bohemia most olyan gyorsan akar előállni egy alfaverzióval, amennyire csak lehet, és ebbe a játékosokat is bevonják majd.

A DayZ-et egyébként több nagy kiadó is el akarta happolni a Bohemia elől, de szerencsére a csapat nem volt hajlandó eladni az aranytojást tojó tyúkot. Már csak az a kérdés, hogy a The War Z-del szemben mit lesz képes nyújtani a játék.