• A SIE America korábbi vezérigazgatója szerint mindig fontos marad az exkluzivitás
  • Mivel csak ezekkel a címekkel lehet megmutatni az adott gép képességeit
  • Ugyanakkor úgy véli, hogy ez lehet a PlayStation Achilles-sarka
  • Az elszálló fejlesztési költségek miatt

Ami a Horizon Zero Dawn PC-s verziójának bejelentésekor még maga volt a csoda, az mostanra lényegében megszokottá vált, hiszen a Sony immár bevallottan nem fogja a PlayStation börtönébe zárni a belsős fejlesztésű címeit – vagy legalábbis nem örökre, hiszen minden eddigi port csak hónapokkal (esetenként évekkel) a konzolos debütálás után látogatott el számítógépekre. Ebben a hónapban a nemrég gépigénnyel is gazdagodott Horizon Forbidden West Complete Edition, míg májusban a nagysikerű Ghost of Tsushima definitív kiadása hódít meg egy új platformot, később pedig minden ismertebb alkotás elveszítheti az exkluzív jellegét, ám van, aki továbbra is fontosnak tartja a kizárólag egyetlen masinán elérhető tartalmakat.

Nevezetesen Shawn Layden, a SIE America korábbi vezérigazgatója (valamint a Worldwide Studios elnöke), aki a What's Up PlayStation podcast legutóbbi adásában beszélt az exkluzivitás fontosságáról. "Az exkluzivitás mindig is egy fontos szempont lesz, hiszen segít kiemelni az adott platform funkcióit, ergo prezentálja, hogy mit lehet megcsinálni az adott gépen, amit máshol esetleg nem" – mondta az egykori CEO. "Ám ahogy az adott platformnak megvannak az alapjai, a piac pedig felismeri, hogy hol helyezkedik el a masina a lehetőségek panteonjában, ez az elem szerintem egyre kevésbé számít relevánsnak" – tette hozzá. Layden egyébként arról beszélt néhány nappal ezelőtt a Gamesbeatnek adott interjúban, hogy az exkluziv tartalmak jelentik a PlayStation Achilles-sarkát, méghozzá a jelentősen elszállt fejlesztési költségek miatt. "Amikor egy játék költségei meghaladják a 200 millió dollárt, az exkluzivitás az Achilles-sarkad" – ecsetelte a portálnak. "Ez ugyanis jelentősen csökkenti a megszólítható piacot, különösen az élő szolgáltatások és az ingyenes játékok világában. Egy másik platform csak egy újabb módja annak, hogy még több embert lehessen bevonzani" – fejezte be a gondolatmenetét. A PlayStation Studios alkotásai valóban nem arról híresek, hogy fillérekből készülnek (ez mondjuk rendre meg is látszik a minőségen), ebből a szempontból pedig érthető, hogy a cég minden korábbinál jobban elkezdett nyitni a PC-sek felé – jó lenne, ha az emiatt háborgó "rajongók" is belátnák végre, hogy ezzel a lépéssel mindenki csak nyerhet.