Az Aliens: Colonial Marines tragikusan rossz játék lett, gyakorlatilag alig van olyan élő ember a Földön, akinek szívesen mernénk ajánlani, és nem elítélt sorozatgyilkos vagy maffiavezér. A játékosoknak persze sokáig fogalmuk sem volt róla, mi vár rájuk, sőt, a reklámanyagok, videók, képek, mind-mind egy igazi, AAA-kategóriás Aliens-csodát sejtettek, melyet ráadásul a Gearbox készített (vagy hát akkor még így tudtuk). Később persze jött a feketeleves, és egyre több minden borult szerencsétlen vásárlók billentyűzetére abból a bizonyos, képzeletbeli biliből. A kiadó és a fejlesztők egymásra mutogattak -- most azonban a Sega végre elismerte a felelősségét.

Történt ugyanis, hogy egy csalódott Reddit-felhasználó, bizonyos supradave, a brit Advertising Standards Agencynél (az ottani reklámhatóság) tett bejelentést, amiért az Aliens egyáltalán nem olyan, mint amilyennek bereklámozták. Persze, nyilván minden cég szeretné a portékáját a lehető legjobbnak láttatni. Más kérdés azonban, hogy vannak törvényi keretei a jóindulatú túlzásoknak. Bár supradave nem kért pénzbeli kompenzációt, az ASA figyelmét felkeltette a beküldött hivatalos e-mail, meg persze a sok negatív újságírói értékelés, így kapcsolatba léptek a Segával, mely készséggel elismerte, hogy a reklámok nem fedték a valóságot. Az eredmény: a kiadó az összes hivatalos csatornán elérhető trailer és egyéb anyag mellé kiírja majd, hogy bizony nem kell ezt annyira komolyan venni, így talán a botrányról nem értesült játékosok sem futnak bele abba a hibába, amibe egyébként nagyon sokan az első héten.

Hogy mi a történet tanulsága? Nehéz megmondani. A Sega minden bizonnyal túlvállalta magát az Aliens-licenccel, hisz a beruzás idején a kiadó egyik napról a másikra tengődött. A Gearbox sem vette számításba, mekkora meló egy ilyen összetett program elkészítése, és a folyamatos kiszervezéssel egy összeollózott romhalmazt adott át a japánoknak. A Sega marketingosztálya azonban tudta, mitől döglik a légy, és olyan kampányt hoztak össze a Colonial Marinesnek, amely még a szivárgásokkal és átverésekkel nap mint nap szembesülő videojáték-sajtót is megtévesztette. Összefoglalva tehát, végül is, most az a legnagyobb bajunk, hogy a reklámszakemberek túl jó munkát végeztek.