• Minőségi felújításokat kapunk a Max Payne-játékok remake-jeinek képében
  • Legalábbis a költségvetés alapján
  • A felújítások ugyanis hasonló büdzséből készülnek, mint az Alan Wake 2

A finn Remedy Entertainment sosem a szokványos kategóriába sorolható videójátékairól volt híres, hiszen míg a Max Payne első két része az átlagnál komorabb történetével és hangvételével hívta fel magára a figyelmet, addig az Alan Wake Stephen King legjobb alkotásait idézte meg, méghozzá lenyűgöző prezentáció kíséretében. A kevésbé jól sikerült Quantum Break aztán a videójátékokat vegyítette az élőszereplős sorozatokkal, a Control pedig lényegében egy AAA kategóriában induló SCP játéknak tekinthető. Emellett az sem igazán mondható el a csapatról, hogy sietne a portékáival, hiszen eddig szinte minden esetben éveket kellett várnunk arra, hogy előrukkoljon valami újjal, ennek azonban vége, a stúdió ugyanis rájött, hogy több vasat is lehet tartani abba a bizonyos tűzbe, így – legalábbis a tervek szerint – a jövőben már kissé sűrűbb lesz a naptár. A már bejelentett projektek is ezt az elgondolást igazolják, hiszen érkezik két DLC (Night Springs, Lake House) a tavalyi év egyik legnagyobb sikercíméhez, az Alan Wake 2-höz, folytatást, valamint kooperatív módra kihegyezett spinoffot (Condor) kap az immár teljességgel a Remedyhez tartozó Control, mindezek mellett pedig még a Tencenttel is közösködik a brigád, bár ennek fejlesztése kissé döcögősen halad.

maxpayne.jpg

És akkor még meg sem említettük azt az alkotást, amit talán a legjobban vár a közösség. Pontosabban alkotásokat, hiszen a cég mind a formabontó Max Payne első, mind pedig a második részét elhozza nekünk felújított formában, így az is korszerű prezentáció mellett élheti át a lassításokkal tarkított történeteket, akinek korábban esetleg kimaradt a franchise. Az már tavaly októberben világossá vált, hogy nem a felmelegített káposzta kategóriába esnek a Rockstar Games által finanszírozott projektek, most azonban némileg pontosabb képet kaptunk azzal kapcsolatban, hogy mennyire is veszik komolyan a munkálatokat. A Remedy ugyanis felfedte, hogy körülbelül annyi pénzből készülnek a házon belüli Northlight motorral életre keltett remake-ek, mint az Alan Wake 2, és mivel aligha jelent meg annál szebb játék tavaly, már sejthető, hogy milyen látványban lesz részünk. Azt ugyan soha nem közölte a stúdió, hogy mennyi volt pontosan a túlélőhorror büdzséje, finn elemzők szerint azonban körülbelül 70 millió eurót mutatott a számla, amelyből 20 milliót tett ki a marketingre szánt összeg. Ennyi pénzből már azért bőven többre futja majd, mint holmi kis ráncfelvarrás, nemde?