Alex Hutchinson, az Assassin's Creed III kreatív igazgatója roppant beszédes az utóbbi időben. Nem is olyan régen lerasszistázta a játékújságírókat, most pedig a könnyített nehézségi szintek ellen szólalt fel. Alex szerint, ha a játékos csökkentheti a kihívás mértékét, akkor a játékélmény csorbul, ezzel felborítva a játékmenetet.

"Nagyon sok játékot tett már tönkre a könnyű játékmód. Ha például egy fedezékrendszeres shootert easyn játszol, nem kell fedezékbe vonulnod, és emiatt szó szerint elromlik a játékélmény. Csinálsz hát egy opciót, ami a legrosszabbat hozza ki a játékodból. Egy könyv esetében sem kérdi meg az eladó, hogy »a könnyített, vagy a teljes verzió kell-e«." -- fogalmazta meg aggályait Hutchinson az EDGE-nek.

Az Assassin's Creed III-ban nem lesz könnyű játékmód, igaz, a sorozat sosem a nehézségéről volt híres, még a legkeményebb feladat is faék egyszerűségű az olyan brutális programokhoz képest, mint a Darks Souls vagy a Ninja Gaiden 2. Alex érvelése egyébként kikezdhető, hisz ha például a casual játékokra gondolunk, máris színtiszta szórakozás lebeg lelki szemeink előtt, méghozzá folytonos szívás nélkül.