A történet a Pandora-bolygón játszódik, ahová sok ember letelepedett,
miután meghallották azt a pletykát, hogy rejtélyes idegen technológia
hever ott valahol és csak arra vár, hogy a pénzsóvár szerencsevadászok
megtalálják. De a kezdeti "aranyláz" gyorsan alábbhagyott, amint
kiderült, a remélt kincseknek nyoma sincs és még a környezet is nagyon
ellenséges. Ekkor a telepesek azon része, amelyiknek volt elég pénze,
elhagyta a bolygót, míg a többiek ott ragadtak. A bolygón maradtaknak
viszont hamarosan egy új veszéllyel is szembe kellett nézniük, miközben
elkeseredve kutattak tovább a technológia után. Ez a helyi életformák
felbukkanása volt, miután a tél tavaszra fordult, és azok felébredtek a
hibernált állapotból - ezen a ponton kapcsolódunk be mi. Most pedig
következzenek a szereplők:
Természetesen fegyvereket is lehet venni, csak bírja majd a pénztárcánk, mert elképesztő mennyiség, több, mint 500 000 darab lesz a játékban. Igaz, nem árt egy kicsit pontosítani, mert az igaz, hogy rengeteg félét találunk majd belőlük, de a félmilliós nagyságrend a modifikációkkal, javításokkal kiegészülve annyi, amennyi. Minden egyes fegyvert sokféleképp lehet majd fejleszteni, hogy a nekünk tetsző teljesítményt kapjuk (például a shotgunt is át lehet úgy alakítani, hogy távolra is hatékony legyen). Ráadásul nem lesz majd két egyformán kinéző darab, hála az egyedi tervezésnek (mindegyiknek saját neve és hangeffektje - lövés, újratöltés, stb. - is lesz), ami azt is jelenti, hogy olyan kombinációkat is össze lehet hozni, melyekről nem is álmodtunk volna korábban (ilyen például a húsbárd és a láncfűrész házassága, ami azért elég érdekesen hangzik).
A megkülönböztetésre, hogy melyik mire való, mi ellen jó van egy nagyon jó megoldása a Gearboxnak, amit más RPG-kből emeltek át, a színek alkalmazása. Ha a hátizsákban lévő fegyverek fölé visszük a kurzort, akkor megjelenik egy kis ablakban felettük minden tulajdonságuk, és keret színe segít könnyebben eligazodni. A fekete például azt jelzi, hogy az adott fegyvernek nagy a tűzgyorsasága, míg az ezüst nagyobb pontosságot, a szürke gyengébb stukkert, a zöld erősebbet jelent, hogy csak néhány példát említsek. Lőszerből is többféle lesz mindegyik fegyverhez, és szerencsére bőséggel találunk majd belőlük, bármerre is járjunk, illetve vásárolni is lehet majd mindenhol. A gyilkolászáshoz szükséges kellékek mellett az egyéb tárgyak, mint például a páncélok is eltérően néznek majd ki és ez a karaktereken is meglátszik majd.
Eddig egy helyszínről rántották le a leplet, ennek neve New Heaven. Itt biztonságban leszünk majd a banditáktól és a bolygó élővilágától is. A polgármester Helena Price, akinek a fél arca elég súlyosan megsérülhetett még valamikor régebben; azt tartják róla, nem lehet benne megbízni. A helyet a Heaven űrhajó köré és annak részeiből építették fel, így szinte mindenfelé fémet látni. Ide tartozik, hogy a játék fejlesztésében Ron Cobb is segédkezik több dizájntervvel (olyan filmekben működött közre, mint a Star Wars [a kantinjelenet idegenjeit alkotta meg], az Indiana Jones és az elveszett frigyláda fosztogatói [náci repülő], Total Recall - Az emlékmás, a Vissza a jövőbe trilógia [a Delorean időgép], és az Alien [a Nostromo hajó]).
A szörnyek közt is nagy lesz a változatosság, de egyelőre még csak néhányat ismerünk. A Scyth faj, ami előszeretettel borogatja majd fel a járműveket, hogy a kihulló csemegét gyorsan befalja. A négylábú Skageknek természetes páncélja van (a borotvaéles fogaikon kívül), így ellenük az a leghatékonyabb módszer, ha közel engedjük őket és úgy a szájukba lövünk. A Rakk hasonlít a keselyűkre, csak természetesen nagyobb és sokkal kegyetlenebb, félelmetesebb. Illetve ott van még a Rakk Kaptár, ami egy 20 méter magas, hatalmas lény, és a repülő szörnyek tömegesen özönlenek elő belőle...
A városok közti terület alapjában véve ugyanaz marad, de minden egyes alkalommal, mikor elhagyunk egy települést és visszatérünk a szabadtérre, több részlet is megváltozik majd a véletlenszerűpályagenerátornak köszönhetően (arra még nem adtak magyarázatot, miért változik a felszín), hogy még izgalmasabb legyen majd a száguldozás és a felderítés. Ilyenek lesznek például a barlangok, bunkerek vagy mondjuk a barikádok. Az ellenfelek szintén véletlenszerűen lesznek elhelyezve. Száguldozás? Igen, járművekbe is pattanhatunk majd, ha úgy hozza kedvünk, és bármikor lehet majd váltani a sofőr és a lövész ülése között is. A nagy távolságok leküzdésére lesz viszont egy másik lehetőség is, méghozzá a teleportok használata, melyekkel már meglátogatott helyekre juthatunk el.
A játék alapvetően 4 fős kooperatív módra épült, ahol összesen három játékos csatlakozhat bármikor, akik akár ugyanazzal a karakterrel is indulhatnak, bár, az úgy nem lesz túl hatékony. Persze azokról sem feledkeztek meg, akik csak magukban szeretnének kalandozni. Az egyjátékos módban a három főszereplő mellett néha felvehetünk majd plusz egy embert is, aki lehet orvos, mesterlövész vagy katona, attól függően, mire van épp szükség. Őket tudjuk majd irányítani is, de csak egyszerű parancsokkal, mint a "maradj közel", "maradj távol", "maradj itt". A tűzparancs lényegében annyi lesz, hogy mi elkezdünk valakire lőni, illetve egy ellenség tüzet nyit rájuk, ami szerintem jó megoldás, mert sok más játékkal ellentétben ezek a társak nem kezdenek el maguktól lövöldözni, hogy felfedjék, merre bujkálunk éppen. A gép által irányított karaktereknek is lesz saját felszerelésük, de mi is adhatunk majd nekik cuccokat. A tapasztalati pontokat pedig egyenlően kapjuk meg.
És ha már a tapasztalati pontoknál tartunk, akkor nem ártana már végre kitérni a szerepjáték-elemekre is. Na nem kell azért nagy mélységekben gondolkodni, de az előbb említett pontok gyűjtögetésén (majd későbbi szétosztásán különféle tulajdonságok és képességek/képzettségek között) túl lesz még a hátizsák, mint elmaradhatatlan útitárs, illetve a társalgás és üzletelés lehetősége. Legalábbis egyelőre ennyiről tudunk. A Diablóhoz hasonlóan itt is az a fő cél, hogy mindig találjunk majd jobb, szebb cuccokat, akkor is, ha csak egy kis időnk van leülni játszani.
A fentiekből talán kiderül, hogy elég nagyszabású projektbe fogtak a Gearboxnál, de szerintem elég tapasztaltak ahhoz, hogy sikerüljön egy nagyszerű játékot alkotniuk, amiben az Unreal3-as motor is segítségükre lesz.
- Roland: A Crimson Lance exkatonája, aki eltökélte, hogy marad Pandorán és zsoldosként próbál megélni. Feléled benne egy évtizedes bosszú, mikor kiderül, hogy a banditák vezérének a neve nagyon hasonlít azéhoz, akinek a megölésére Ronald annak idején felesküdött.
- Lilith: Egyike a galaxisban található hat Szirénnek, akiknek óriási hatalmuk van, de nem képesek azt kontrollálni. Ez különböző erőket, valamint gyors mozgást és tanulást jelent, lényegében ő lesz a csapat mágusa. Képességei közé tartozik a csapat harci tulajdonságainak javítása és időbuborékok létrehozása is (ezzel lelassítja az ellenfeleket és a lövedékeket, vagy felgyorsítja a társait). Az ő célja egy másik Szirén felkutatása lesz, akiről azt beszélik, ezen a bolygón van.
- Mordecai: Ő azért jött Pandorára, mert keresett valakit a múltjából, de New Heavenben a polgármester elárulta neki, hogy az az ember már halott. Ekkor döntötte el, hogy felderíti, mi történt vele pontosan és mit talált. Mordecai mesterlövészként lesz hasznára a csapatnak.
Természetesen fegyvereket is lehet venni, csak bírja majd a pénztárcánk, mert elképesztő mennyiség, több, mint 500 000 darab lesz a játékban. Igaz, nem árt egy kicsit pontosítani, mert az igaz, hogy rengeteg félét találunk majd belőlük, de a félmilliós nagyságrend a modifikációkkal, javításokkal kiegészülve annyi, amennyi. Minden egyes fegyvert sokféleképp lehet majd fejleszteni, hogy a nekünk tetsző teljesítményt kapjuk (például a shotgunt is át lehet úgy alakítani, hogy távolra is hatékony legyen). Ráadásul nem lesz majd két egyformán kinéző darab, hála az egyedi tervezésnek (mindegyiknek saját neve és hangeffektje - lövés, újratöltés, stb. - is lesz), ami azt is jelenti, hogy olyan kombinációkat is össze lehet hozni, melyekről nem is álmodtunk volna korábban (ilyen például a húsbárd és a láncfűrész házassága, ami azért elég érdekesen hangzik).
A megkülönböztetésre, hogy melyik mire való, mi ellen jó van egy nagyon jó megoldása a Gearboxnak, amit más RPG-kből emeltek át, a színek alkalmazása. Ha a hátizsákban lévő fegyverek fölé visszük a kurzort, akkor megjelenik egy kis ablakban felettük minden tulajdonságuk, és keret színe segít könnyebben eligazodni. A fekete például azt jelzi, hogy az adott fegyvernek nagy a tűzgyorsasága, míg az ezüst nagyobb pontosságot, a szürke gyengébb stukkert, a zöld erősebbet jelent, hogy csak néhány példát említsek. Lőszerből is többféle lesz mindegyik fegyverhez, és szerencsére bőséggel találunk majd belőlük, bármerre is járjunk, illetve vásárolni is lehet majd mindenhol. A gyilkolászáshoz szükséges kellékek mellett az egyéb tárgyak, mint például a páncélok is eltérően néznek majd ki és ez a karaktereken is meglátszik majd.
Eddig egy helyszínről rántották le a leplet, ennek neve New Heaven. Itt biztonságban leszünk majd a banditáktól és a bolygó élővilágától is. A polgármester Helena Price, akinek a fél arca elég súlyosan megsérülhetett még valamikor régebben; azt tartják róla, nem lehet benne megbízni. A helyet a Heaven űrhajó köré és annak részeiből építették fel, így szinte mindenfelé fémet látni. Ide tartozik, hogy a játék fejlesztésében Ron Cobb is segédkezik több dizájntervvel (olyan filmekben működött közre, mint a Star Wars [a kantinjelenet idegenjeit alkotta meg], az Indiana Jones és az elveszett frigyláda fosztogatói [náci repülő], Total Recall - Az emlékmás, a Vissza a jövőbe trilógia [a Delorean időgép], és az Alien [a Nostromo hajó]).
A szörnyek közt is nagy lesz a változatosság, de egyelőre még csak néhányat ismerünk. A Scyth faj, ami előszeretettel borogatja majd fel a járműveket, hogy a kihulló csemegét gyorsan befalja. A négylábú Skageknek természetes páncélja van (a borotvaéles fogaikon kívül), így ellenük az a leghatékonyabb módszer, ha közel engedjük őket és úgy a szájukba lövünk. A Rakk hasonlít a keselyűkre, csak természetesen nagyobb és sokkal kegyetlenebb, félelmetesebb. Illetve ott van még a Rakk Kaptár, ami egy 20 méter magas, hatalmas lény, és a repülő szörnyek tömegesen özönlenek elő belőle...
A városok közti terület alapjában véve ugyanaz marad, de minden egyes alkalommal, mikor elhagyunk egy települést és visszatérünk a szabadtérre, több részlet is megváltozik majd a véletlenszerűpályagenerátornak köszönhetően (arra még nem adtak magyarázatot, miért változik a felszín), hogy még izgalmasabb legyen majd a száguldozás és a felderítés. Ilyenek lesznek például a barlangok, bunkerek vagy mondjuk a barikádok. Az ellenfelek szintén véletlenszerűen lesznek elhelyezve. Száguldozás? Igen, járművekbe is pattanhatunk majd, ha úgy hozza kedvünk, és bármikor lehet majd váltani a sofőr és a lövész ülése között is. A nagy távolságok leküzdésére lesz viszont egy másik lehetőség is, méghozzá a teleportok használata, melyekkel már meglátogatott helyekre juthatunk el.
A játék alapvetően 4 fős kooperatív módra épült, ahol összesen három játékos csatlakozhat bármikor, akik akár ugyanazzal a karakterrel is indulhatnak, bár, az úgy nem lesz túl hatékony. Persze azokról sem feledkeztek meg, akik csak magukban szeretnének kalandozni. Az egyjátékos módban a három főszereplő mellett néha felvehetünk majd plusz egy embert is, aki lehet orvos, mesterlövész vagy katona, attól függően, mire van épp szükség. Őket tudjuk majd irányítani is, de csak egyszerű parancsokkal, mint a "maradj közel", "maradj távol", "maradj itt". A tűzparancs lényegében annyi lesz, hogy mi elkezdünk valakire lőni, illetve egy ellenség tüzet nyit rájuk, ami szerintem jó megoldás, mert sok más játékkal ellentétben ezek a társak nem kezdenek el maguktól lövöldözni, hogy felfedjék, merre bujkálunk éppen. A gép által irányított karaktereknek is lesz saját felszerelésük, de mi is adhatunk majd nekik cuccokat. A tapasztalati pontokat pedig egyenlően kapjuk meg.
És ha már a tapasztalati pontoknál tartunk, akkor nem ártana már végre kitérni a szerepjáték-elemekre is. Na nem kell azért nagy mélységekben gondolkodni, de az előbb említett pontok gyűjtögetésén (majd későbbi szétosztásán különféle tulajdonságok és képességek/képzettségek között) túl lesz még a hátizsák, mint elmaradhatatlan útitárs, illetve a társalgás és üzletelés lehetősége. Legalábbis egyelőre ennyiről tudunk. A Diablóhoz hasonlóan itt is az a fő cél, hogy mindig találjunk majd jobb, szebb cuccokat, akkor is, ha csak egy kis időnk van leülni játszani.
A fentiekből talán kiderül, hogy elég nagyszabású projektbe fogtak a Gearboxnál, de szerintem elég tapasztaltak ahhoz, hogy sikerüljön egy nagyszerű játékot alkotniuk, amiben az Unreal3-as motor is segítségükre lesz.
a Gearboxnak eddig csak remek játékai voltak
szerintem ebben sem kellesz csalódnunk majd mikor megjelenik
én sokkal jobban várom mint a Rage-t ami ehez hasonló elsőre