A GTA az egyik legtöbb botránnyal övezett sorozat, de nem véletlenül, hiszen egy nyitott világban jószerivel azt tehetünk, amit csak akarunk, s pont ezért, a brutalitásnak helyt adó mivolta miatt politikusok és szülők százai utálják a játékokat. A botránynak azonban van jó oldala is, mégpedig az, hogy így ingyen reklámhoz jut a termék -- ráadásul most kiderült, hogy a médiában való gyakori szereplés a kezdetekben kitervelt akció volt.

A Sunday Timesnak adott interjújában az eredeti GTA két fejlesztője, Dave Jones és Mike Dailly elárulta: csak azért volt ekkora felhajtás és botrány a játékuk körül, mert a reklámkampány és a stratégia kiterveléséhez a szakma mesterét, Max Cliffordot kérték fel. Clifford pontosan megmondta, hogyan fogja csinálni a játék reklámozását, milyen embereket céloz meg, s ezek az emberek hogyan fognak reagálni, a jóslatai pedig mind valóra is váltak.

Jones kiemelte, hogy a csapatával semmi olyan változtatást nem hajtottak végre, ami a botrányt segítette volna, de így olyan ösvényre vitte őket, aminek egy alapvetően durva játék lett a végállomása. A sajtó a manipuláció után természetesen rá is vetődött a játékra, ezzel valószínűleg megalapozva a laikusokban azóta is tartó látásmódot, miszerint a sorozat egy gyilkosság-szimulátor.