Elképesztően forradalmi játékötlettel állt elő Győri Ferenc újságíró: a szimulátorok legújabb generációnak korlátaint ledöntve teremtette meg az Empty Space Simulator 2014-et, a játékot, ami nem szab határt a képzeletnek, hisz a maga tökéletességében szimulálja a nagy semmit, amibe aztán mi, játékosok álmodhatunk bele mindenféle földi jót! Vagy rosszat. Vagy akármit.

Az Empty Space Simulator 2014 szembemegy az eddig megszokott trendekkel, hisz a sok önismétlő és nem teljesen hihető alkotás után egyedül képes tartani az ígéretét, és szimulálni a semmit, ami persze azért most is valami: egy nagy fekete kép.

A projekt természetesen komoly munkát igényel, így Ferenc az IndieGoGón kéri a rajongók segítségét: mindössze 100 ezer eurót kell adakoznunk, ha azt szeretnénk, hogy az Empty Space Simulator 2014 valósággá váljon. Persze aki ad, az kap is: 1 euróért egy kiégett pixel, 10 euróért egy picike lyuk, 100 euróért egy 4K-s semmi, 1000-ért kongó üresség, 1.000.000-ért pedig a végső határ vár -- utóbbi tízszer több a célkitűzésnél, de cserébe Győri még egy játékbeli karaktert is elnevez rólunk, akit persze magunknak kell odaképzelnünk a semmi közepébe.

Az ambiciózus fejlesztővel rögtönzött interjút is készítettünk:

Az Empty Space Simulator 2014 egy zseniális alapötlet merész megvalósulása: biztos benne, hogy nem vágta túl nagy fába a fejszéjét? Hisz tudtommal egyedül indul neki a fejlesztésnek.

Tényleg elég nehéznek tűnik a projekt, így nem kizárt, hogy a grafikát egy kicsit vissza kell butítani titokban. De mivel eddig nem adtunk ki róla videót, így ez nem fog feltűnni senkinek.

A legtöbb modern szimulátor valójában csak jóindulattal nevezhető szimulációnak: miben nyújt többet az Empty Spcae Simulator 2014, mint mondjuk egy Windows 8-as kék halál?

Nincsenek benne nehezen értelmezhető és ezért idegesítő feliratok. Vagy bármi más, ami elvonná a figyelmet a játéktól.

Eddig még nem láttunk többet egyetlen screenshotnál, de már az alapján is tisztán látszik, hogy az Empty Space Simulator 2014 komolyan veszi a semmi valamiségének filozófiai problémáját, ez pedig nem semmi! Ön a szkeptikus filozófia tanai szerint álmodta meg a semmibe fojtott valamit?

Felháborít, hogy a megacégek által lefizetett játékújságírók milyen felületesek, mivel a tervezet oldalán két teljesen eltérő játékelemről is található screenshot. Bár kétségtelen, hogy a klasszikus filozófiai iskolák is gyakoroltak rám hatást, de a játék leginkább a kotickista felfogás alapjaira épült.

Még egy utolsó kérdés, és hagyom is dolgozni, mert gondolom, még sok-sok év fejlesztés áll ön előtt: üzen valamit az épp feltörekvő indie játékfejlesztőknek?

Mindig gyártsanak valami egyedit, ne a meglévő trendeken élősködjenek. És ahogy a Ferengi vagyongyűjtés 239. szabálya kimondja: Sose félj félrecimkézni a terméket!

Az eddig képek megtekinthetők a játék IndieGoGo-oldalán, illetve alant is láthattok egy screenshotot, csak hogy tudjátok, miről is van szó.

Természetesen ez az egész csak vicc, amivel Feri, alias Bullseye a Rock Simulator 2014 IndieGoGo-gyűjtésére reflektált. Szép volt!

Empty Space Simulator 2014