A Clockwork Empires egy rendhagyó városmenedzselős stratégiai játék (népszerű külföldi stílusnevén "tycoon"), mely látszólag a kolonizációs Amerika iparosodásának történetét meséli el, afféle Anno-módon. Ugyanúgy szerepet kap a programban a kereskedelem, a fejlesztés, a gazdaság és a politika, csak épp a világ, melyben játszódik, egy ponton jelentősen eltér a miénktől: a Clockwork Empires univerzumában a természetfeletti jelenségek elfogadott, létező dolgok, melyek fenekestül felforgathatják a békés telepesek életét.

Clockwork Empires Játékképek

A játékot készítő Gaslamp Games a neves rémtörténet író, H.P. Lovecraft munkásságából merített ihletet, azaz az emberiség csak egy eltiporható porszem az egykor itt élő félistenek szemében, akiket könnyedén megidézhetünk egy-egy félresikerült tudományos projekttel vagy problémás mélytengeri fúrással. A fejlesztők szerint a kora újkor hangulatát idéző világot a steampunk elemeken túl a biztosan bekövetkező káosz ígérete dobja fel: előbb-utóbb megjelennek a pokol kénköves bugyraiból előmerészkedő teremtmények, nekünk pedig szembe kell nézzünk a következményekkel, és addig életben maradnunk, amíg csak tudunk.

Mindehhez meseszerű, humorral megfűszerezett 3D-s grafika társul, na meg kidolgozott többjátékos mód, melyről a fejlesztők ugyan nem beszéltek eddig túl sokat, de reméljük, nem okoz majd csalódást. A különféle, telepesek életét megkeserítő szörnyetegek közül eddig egy mélytengeri sárkánygyíkot, démonmadarakat és növényembereket fedtek fel, de ez minden bizonnyal csak a jéghegy csúcsa. Sokkal fontosabb azonban, hogy a csapatot vezető Daniel Jacobsen szerint a játékban előforduló rejtélyes jelenségek a telepesek agyára is kihatással vannak: mivel minden egyes játékban szereplő karaktert saját tulajdonságokkal szerel fel a program (pl. lesz aki imádja a vizet, mások a méhekért bolondulnak, de ezeknél extrémebb viselkedésformák is megjelenhetnek), nem lehet megjósolni, hogyan reagálnak a környezetünk hirtelen pálfordulásaira -- egyedül a Clockwork Empires koponyatanszerű, sajátos áltudománya lehet a segítségünkre egy-egy személyiség titkainak kifürkészésében. Bizony, mint a kolónia vezetője, ez is a munkaköri leírásunk részét képezi.

Egy szó mint száz, a Clockwork Empires egy bizarr, sajátos indie fejlesztés, mely elméletileg 2013 folyamán jelenik meg, kizárólag PC-re. (Fontos: a lent látható képek target renderek, valódi screenshotot nem adtak még ki.)