Crystal Dynamics: A megtört hallgatás...Ez a fickó nem más, mint Eric Lindstrom (balra), a CD volt kreatív igazgatója, akit 29 munkatársával együtt tett lapátra az Eidos. Eric a Tomb Raider Forums egyik topicjában válaszolt a rajongók kérdésére, és természetesen az utóbbi napok történései is szóba kerültek. A leépítésről azt mondta: több volt a kapitány, mint a hajó; olyan ez, mint az ismert „zenélő székek” játék, ahol eggyel kevesebb szék van, mint játékos, akik körbejárnak, és a muzsika elhallgatásakor le kell ülniük – akinek nem jut hely, kiesik, és ez jelen esetben ő volt. „És ami a CD és az Eidos jövőjét illeti, nem csak én nem tudom, mi lesz, senki más sem...”. Arra a kérdésre, hogy ha a kiadó felajánlaná, hogy visszaveszi, elfogadná-e, így felelt: „Attól függ. Olyan emberekkel szeretek dolgozni, akiket ismerek és akikben megbízok, és ha ilyen kérné, természetesen megfontolnám.”

Az is nyilvánvalóvá válik a válaszaiból, amit azért sejtettünk, hogy a lehetetlenül rövid fejlesztési idő és a kiadó sürgetése miatt rengeteg minden kimaradt a játékból. Így például az X360-ra előreláthatólag január 21-én érkező két exkluzív DLC, azaz letölthető bónuszcsomag kérdésében elmondta, hogy ezek tulajdonképpen a játékból kivágott részek, amelyeket a határidő szorítása miatt kellett kidobni, és ez az ő döntése volt. Szintén magára vállalata a felelősséget az újrajátszási problémák miatt. X360-on az van, amit szerettek volna: az automatikus mentéseken keresztül újra lehet pörgetni az egyes fejezeteket, ami viszont a PS3 és PC verziókból kimaradt, az említett automatikus archiválás rossz implementálása miatt, ezért elnézést kér mindenkitől. Ugyancsak az idő szorítása miatt maradtak ki a cheat kódok; mint elmondta, nem akarja fájdítani az emberek szívét, de az egyik animátor remek dolgokat készített, például Lara csontvázára ráigazította a földközi-tengeri cápa „bőrét”, így úgy játszhattuk volna végig a játékot, mintha Miss Croft egy cápakosztümöt viselne, vagy például paradicsomba bújtatta a hölgyet – egy nagy bogyó a testére, kicsik a végtagjaira, ami nagyon poénos volt. Azt is megemlítette, hogy ha visszamehetne az időben, úgy rendezné a dolgokat, hogy több idő maradjon a bétateszt utáni csiszolásokra, és akkor mindenki sokkal boldogabb lenne.

A BadSector kolléga által megírt „női vonal” kérdésében így nyilatkozott: „Nem tudom, kitől származik az ötlet, én soha nem éreztem, hogy Lara olyan jellemzőkkel bírna, amely csak a férfiaknak tetszik, a játék nem kizárólag a hímnemű játékosoknak készült. Nézzétek meg a többi női hőssel bíró játékot, nézzétek meg a melleiket, és mit viselnek (vagy mit nem). A vezető tervezőnk, Harley, aki nő, egyetért abban, hogy a Tomb Raider nem nem-specifikus cím, és a közvélemény-kutatások is azt igazolják, hogy a női játékosoknak is tetszik.”

És hogy mi lesz a következő részben? Talán a koncepciókban szereplő, de a sztoriból végül kihagyott részek. Talán többjátékos üzemmód, ha lesz rá idő és pénz, mert ez bizony komoly melót igényel. És hogy vele vagy nélküle? Mindezt majd az idő eldönti...