A mögöttünk álló hét egyik legizgalmasabb történése a Divinity: Original Sin folytatásának bejelentése volt. A Larian Studios a nagyszerű játék második részéhez is a Kickstarteren fog pénzt gyűjteni, és sokan felvetették, hogy ennek mi az oka, hiszen a csapat biztosan találna kiadót egy ekkora siker után. Nos, a stúdió alapítója, Sven Vicke egy hosszú blogbejegyzésben indokolta a döntést.

Mint Vicke kifejtette, az első játékot is a kickstarteres támogatók és a Steam Korai hozzáférés programjában részt vevők terelték a megfelelő mederbe, amiért rendkívül hálásak. És épp ez az erős háttér az, amelyet ismét csatasorba akarnak állítani, hogy újabb inspirációkat kapjanak. Természetesen ezúttal nem a nulláról indulnak, hiszen megvan a világ, a lore, az alapvető mechanizmusok – mindezek összerakása a fejlesztési idő 60%-át teszi ki, így ezt most megspórolva a játékmenetre, a finomhangolásra koncentrálhatnak. Ezért lehetséges egyébként, hogy már van egy prototípusuk, amit az augusztus 28-31 között megrendezésre kerülő PAX Prime alatt be is fognak mutatni.

Ide kapcsolódik a Divinity: Original Sin – Enchanted Edition üzleti oldala is. Vicke szerint az a pénz és idő, amit beleöltek a bővített kiadásba, bizonyos tekintetben túlmegy az ésszerűség határán, más megközelítésben viszont ezáltal az emlegetett alapokat tökéletesítették, így ez a befektetés megtérül a második rész kapcsán, amely megkapja ezeket a továbbfejlesztett elemeket. A stúdióvezető egy érdekes hasonlattal is előállt: ha összehasonlítjuk azt, amit a Larian most tesz azzal, amit a BioWare tett annak idején a Baldur's Gate és a Baldur's Gate 2 kacsán, akkor kijelenthető, hogy a Divinity: Original Sin 2 lesz a belga csapat Baldur's Gate 2-je – a srácok eddigi legnagyobb és legambiciózusabb játéka, amely vagy a süllyesztőbe küldi őket, vagy úgy kerül be az emlékezetekbe, mint a stúdió legjobb alkotása.

Persze van kockázat is a dologban, hiszen ha elbukik a Kickstarter-project – ami még az első rész sikere után is benne van a pakliban – akkor vissza kell ülniük a tervezőasztal mellé, és mindent átgondolni, bár a bukás maga is egyfajta visszajelzés lenne. Vicke mégis bízik a sikerben, épp az említett demó miatt, amely szerinte minden RPG-rajongó szívét meg fogja dobogtatni. Természetesen nem a nulláról indulnak a büdzsé kapcsán sem, hiszen van annyi tőkéjük, hogy „király dolgokat” csináljanak, ám a közösségi adakozásból „még királyabb dolgokat” tudnának megtenni.

A Divinity: Original Sin 2 kickstarteres gyűjtése augusztus 26-án indul, de más most várják a javaslatokat a hivatalos oldalon. Ti beszálltok majd?

Divinity: Original Sin 2 - Kickstarter