A The Witcher 3: Wild Hunt az egyik legvártabb, már bejelentett szerepjáték, mely bár konzolokra is meg fog jelenni, gyökerei most is a PC-hez húzzák közelebb. Ugyanakkor sajnos a számítógépes játékok világában állandó problémát jelent a kalózkodás, mellyel a kiadók mindenféle ügyes-okos megoldásokkal kívánják felvenni a harcot. A legelterjedtebb, és egyben legmegosztóbb védelmi mechanizmus az, amely internetes megerősítést követel a licenc birtokosától. Ezt lehet jól (Steam) és rosszul is csinálni (Origin), de legjobban még mindig akkor örülünk, ha sehogy -- épp ezért fogjuk imádni a PC-s The Witcher 3-at!

Na jó, ezért is, de azért nem elhanyagolható tényező, hogy a CD Projekt RED DRM nélkül dobja piacra a programot. Maciej Szczesnik játéktervező azt nyilatkozta a Kotakunak, hogy igyekeznek megszabadulni az online védelemtől, mert "ha valaki le akarja másolni a játékot, akkor úgyis megteszi."

"Ami persze nyilván rossz dolog. De úgysem tehetsz ellene semmit, szóval... Mi a lehető legjobb felhasználói élmény átadására törekszünk. Amikor pedig leszedtük a DRM-et, a torrentfórumokon is arra kérték egymást a felhasználók, hogy ne töltsék le a játékainkat, mert nem használunk DRM-et." -- fűzte hozzá Adam Badowski szervezési vezető.

Hogy a DRM-et ki szereti és ki nem, egyéni hozzáállás (és persze tapasztalat) kérdése. Muszáj azonban elfogadni, hogy a DRM csak válasz egy sokkal égetőbb kérdésre, nevezetesen, ha senki sem venné meg a játékokat, mert úgyis le lehet tölteni őket, nem lenne PC-s videojáték-ipar. Ezen nem árt elgondolkodni.