Az Elder Scrolls Online bejelentésekor sokan felhördültek, amiért a népszerű szerepjátékvilágban játszódó MMORPG nem néz ki olyan jól, mint a 2011 végén megjelent Skyrim, és nemcsak a grafika részleteségge hagy kívánnivalót maga után, de a látványtervezés is eltávolodik a realista ábrázolásmódtól, hogy átadja a helyét a World of Warcraftban is bevált, képregényes stílusnak. A kritkus észrevételeket a ZeniMax Online művészeti vezetője, Jared Carr nem sokkal a játék bemutatása után így kommentálta:

"Nézzen ki jól és legyen érdekes. Ez a véleményem az MMOG-kkel kapcsolatban. Egyszerűen nem állunk arra készen technikailag, hogy fotorealisztikus látványt tervezzünk, MMOG-fronton legalábbis nem. A célunk, hogy kétszáz karakter is a képernyőn lehessen a nagyobb csaták alatt. Ez már ki is meríti a technikai teljesítményünket poligonok, textúrák, és hasonlók tekintetében, szóval kizárt, hogy fotós területre merészkedjünk. Szóval ezért inkább azt akarjuk, hogy nézzen ki jól és legyen érdekes. Stílusosra csináljuk."

Nos, ehhez képest az egyre újabb képek láttán mélyebbre és mélyebre esik az állunk, a legutóbb kiadott screenshotok karaktermodelljei pedig nemcsak részletességük terén, de dizájnjukat illetően is közel állnak a Skyrim valósághű világához. Bár a színek még mindig élénkebbek kicsit, az átalakulás szemmel látható, és bár a Bethesda nem fűzött kommentárt a képekhez, valószínű, hogy igyekeznek olyan közel hozni az MMORPG grafikáját a sorozat fő részeihez, amennyire csak lehetséges. Így ugyanis több rajongót fognak meg, ami manapság, az MMOG-k dömpingje idején nagyon is fontos lépés.

Az Elder Scrolls Online egyébként már bétafázisban jár, megjelenésére 2013 végén számíthatunk, persze kizárólag PC-n. A játék harcrendszere a Zeldát idézi, és természetesen első személyű nézetben is futtatható.