• Május 31-én jelenik meg a modok készítésére alkalmas Creation Kit Xbox One-ra
  • A funkciónak lesz néhány korlátja a Microsoft konzolján
  • Fallout 4 teszt

A moddolás sokáig a PC-s társadalom kiváltsága volt, ám a Bethesda ezen is igyekszik változtatni, és ahogyan azt már a Fallout 4 megjelenésekor megígérték, idén májusban megkapjuk a saját tartalmak gyártásához szükséges modkészletet Xbox One konzolokon is. Szó se róla, a stúdió jól kicentizte a dolgot, hiszen a hónap utolsó napjától, vagyis 31-től válik elérhetővé a Creation Kit a Microsoft gépein.

És hogy miért olyan nagy dolog ez? Nos, a Creation Kit segítségével gyakorlatilag végtelen mennyiségű tartalmat generálhatunk a Fallout 4-hez, és bár a Bethesda is összeállított egy DLC-kel tömött szezonbérletet a programhoz, a rajongói alkotások teljesen ingyenesek, és némelyikük olyan profi, hogy gyakorlatilag megközelíti a stúdió által gyártott kiegészítők minőségét.

A modkészlet segítségével a játék minden elemét módosíthatjuk, új helyszíneket, fegyvereket, karaktereket hozhatunk létre, sőt, a dialógusok összeállításával komplett küldetéseket tervezhetünk. Persze modkészletet bemutató live stream során kiderült, hogy akad néhány megkötés, melyek közül kétségtelenül a 2 GB-os méretkorlát a legfájóbb, vagyis nem ereszthetjük el teljesen a fantáziánkat konzolokon. A közvetítésből az is kiderült, hogyha valamelyik Bethesda által kiadott DLC-ben látott tartalmat szeretnénk importálni a saját munkánkba, akkor bizony rendelkeznünk kell azzal a kiegészítővel, valamint semmilyen achievementet nem zsebelhetünk be a játékban, ha módosítást telepítünk hozzá.

A PS4 tulajoknak még várniuk kell a Creation Kitre, mely valamikor a június folyamán jut el hozzájuk.