• A Platinum Demo PS4-es és Xbox One-os technikai specifikációi teljesen megegyeznek
  • A demó csak ízelítő a végső program hangulatából, addig még javítják a fennáló problémákat a fejlesztők
  • A Platinum Demóhoz azonban nem érkeznek frissítések
  • Vélhetően ingyenes és fizetős DLC-k is érkeznek a szeptemberi premiert követően, de ezekről még nem döntött a Square

A múlt héten nagy csinnadrattával jelentette be a Square Enix, hogy szeptember 30-án kerül a boltok polcaira az immár egy évtizede készülő Final Fantasy XV. Azóta a játék direktora, Hajime Tabata beszélt egy interjúban a PC-s port esetleges elkészítéséről, most pedig újabb apróságokat fedett fel a készülő akció-RPG kapcsán.

A Dengeki Online-nak adott interjújában a szakember elárulta, hogy a premierdátum bejelentésének pillanatában élesedett ingyenes Platinum Demo dinamikusan változó felbontást használ, melynek 1080p a maximális felső értéke, a technikai specifikációi tekintetében pedig teljesen megegyezik a PS4-es változat az Xbox One-ossal.

Tabata ugyanakkor elismerte, hogy a korábban már említett framerate problémák továbbra is fennállnak, amit a Platinum Demo is ékesen példáz, melyben a kisfiú Noctis-t irányíthatjuk különböző álomszerű jelenetekben. A direktor azonban leszögezte, hogy a demó változat célja nem a technikai bemutató volt, hanem az, hogy a játékosok egy kicsit megtapasztalhassák, hogy milyen élmény vár rájuk az ősszel érkező teljes játékban. Az addig hátralévő hónapokban pedig a Square fejlesztőcsapata rengeteget fog dolgozni a végső változat optimalizálásán, ezért nem is tervezik, hogy a Platinum Demóhoz frissítéseket készítsenek, mint a Final Fantasy Type-0 HD mellé korábban megjelentetett Episode Duscae esetében.

Tabata elárulta, hogy a júniusi E3-ra már a Final Fantasy XV játszható változatával készülnek, illetőleg azt is, hogy valószínűleg ingyenes és fizetős DLC-kkel is bővítik majd a programot a premiert követően, ennek pontos formájáról és menetéről azonban még nem döntöttek.