A Halo 5 még messze van, egyelőre az idei E3-on csak egy teasert vetítettek le belőle, ami talán nem is a Halo 5-öt ábrázolta, csak magát a franchise-t hivatott népszerűsíteni. Igazából azon felül, hogy lesz Halo 5, és hogy a negyedik rész történetét viszi tovább (tehát újra a forerunnerek körül forog majd a játék), nem tudunk semmit -- azaz eddig nem tudtunk, lévén a játékon dolgozó 343 Industries tervezési főnöke, Brad Welch Twitteren árult el ezt-azt az Xbox One legjobban várt programjáról.

Persze Brad olyan finoman fogalmazott, amennyire csak lehetséges: sosem írta le, hogy Halo 5, és csak nagyon enyhén utalgatott rá, hogy tényleg az új epizódról van szó. Ugyanakkor pár dolog már így is leszűrhető. Az első, hogy a korábbi Halók "Quake-szerű" megközelítése visszatérhet a Halo 5-ben, azaz kisebb pályákra, szűkebb arénákra lehet számítani, sok folyosóval és eldugott zuggal. Welch elismerte egy követő tweetjére hivatkozva, hogy a Halo 4-et nagyon gyorsan ki lehetett maxolni multiplayerben, ergo a program szavatossága nem ért fel az elvárásokhoz. A tweetekből egész kis beszélgetés alakult ki, amiből megtudtuk, hogy a DLC-kben kiadott pályák nemcsak nekünk, de a 343 munkatársainak is kiegyensúlyozatlannak tűntek, ezt a hibát pedig nem szeretnék elkövetni a jövőben. Továbbá számíthatunk látható képességekre, segítve így az okosabb karakterfejlesztést -- Brad szerint nagyon sokat olvasgatták a fórumokat, hogy lássák, mire vágynak a rajongók.

A Halo 5-ről még nem tudjuk, mikor jelenik meg, de ha a Microsoft nem akar nagyon kibabrálni magával (és persze velünk), akkor a 2014-es E3-on már leleplezi az FPS-t.