Bár mostani hírünk első látásra csak a Nintendo rovatba férne bele, valójában olyan témáról van szó, ami minden játékipari szereplőt érinthet: bizony, a jog kiskapukkal teli labirintusáról, melynek kifürkészhetetlen útvonala a szokásosnál is nagyobb meglepetést okozott a japán konzolgyártónak. Nem is olyan régen számoltunk be róla, hogy egy volt sonys alkalmazott, bizonyos Tomita Szeridzsiro pert indított a Nintendo ellen, amiért a cég állítólag az ő által szabadalmaztatott 3D-s képalkotási eljárását alkalmazta a 3DS-ben, természetesen engedély nélkül. Bár a 2011-ben indított per sokáig tengődött a bíróság íróasztalának mélyén, és ezért a legtöbb újságíró szkeptikus maradt, úgy tűnik, a Nintendo tényleg sáros az ügyben, ugyanis a New York-i ítélőtábla 30 millió dolláros kártérítést ítélt meg Tomitának és cégének, a Tomita Technologiesnek.

A Nintendo egy szűkszavú közleményben annyi kommentárt fűzött az esethez, hogy a büntetés nem lesz kihatással a vállalat működésére, és a 3DS értékesítése is gond nélkül folytatódik. A védelmet képviselő Scott Lindvall ügyvéd egyébként arra alapozott, hogy a Nintendo által használt technológiának semmi köze Tomita szabadalmához, mert a közös alapok már az amerikai regisztráció előtt is léteztek, azaz a papírok csak olyan részegységekre térnek ki, amiket nem használtak a 3DS tervezésekor. Ez azonban nem hatotta meg a bíróságot, a nagy N-nek fizetnie kell. Most már csak egy dolog kérdéses: felbátorodnak-e ezen a szabadalmi trollok?