2014 legjobb játékait már összegyűjtöttük a decemberi PC Guruban, ám van egy olyan kategória, ami kimaradt: ez a feledésbe merült alkotások sötét mocsara, ami sajnos nem egy klassz, jobb sorsra érdemes, de egyszerűen rosszkor megjelent játékot nyel el évről évre. Idén is bemutatjuk azt az ötösfogatot, amit a legjobban sajnálunk – sorrend azonban csupán kronológiai szempontból lesz, lévén egytől-egyig minőségi, és egymástól eléggé eltérő játékokról van szó. Fontos kiemelni viszont, hogy csak olyan alkotásokat emlegetünk fel, amik PC-re is megjelentek, nehogy kizárjunk valakit az élmény újraélésének lehetőségéből.

Jazzpunk

Minden idők egyik legviccesebb játéka, a Jazzpunk már február 7-én megjelent a Steamen, és már az első perctől kezdve nyilvánvaló volt, hogy a szürreális humorra és drogtripes jelenetekre építkező nyomozós kalandjáték csak egy vékony réteget fog megmozgatni. Szomorú, hogy manapság alig van olyan ember, aki még emlékszik a Necrophone Games és az Adult Swim (egy amerikai rajzifilm-csatorna felnőtteknek) szerelemgyerekére. A program 15 euró és nem túl hosszú, de higgyétek el, megér minden fillért!

Castlevania: Lords of Shadow 2

Rögtön februárban egy igazi játékipari óriás, a Castlevania-sorozat jelentkezett új epizóddal, méghozzá olyan klassz és kidolgozott állapotban, amilyenre évek óta nem volt példa (tényleg nem, még az első Lords of Shadow sem sikerült olyan jóra, mint a második rész). A program előző generációs konzolokra és PC-re egyaránt megjelent, a grafika pedig az elavult hardverek képességeit ismerve mondhatni hihetetlen volt. A játékmenet pedig csak hab volt a tortán, amit szószként egy remek történet öntött nyakon. Főszerkesztőnk, wilson 85%-ra értékelte a Castlevania: Lords of Shadow 2-t, amit később mindenki elfelejtett. Nagy kár, egy next-gen változatot megnéznénk belőle.

The Elder Scrolls Online

Oké, kicsit erős azt mondani, hogy az elméletileg milliós (az utolsó hivatalos adat júniusból származik, és 772 ezer előfizetőről szól) előfizetői bázissal büszkélkedő MMORGP-t elfelejtette a világ, az azonban vitathatatlan, hogy a sokáig WoW-verőnek tartott, Chris szerint minden idők egyik legszebb játékának tekinthető The Elder Scrolls Online egyszerűen nem téma a gamer közbeszédben többé. Az ok drámaian egyszerű: a Bethesda mintha csak magára hagyta volna a hét évig készült csodagyereket, a nagy dirrel-dúrral beharangozott konzolos változatoknak például még mindig se híre, se hamva. Kiegészítőről már álmodni sem merünk, és szinte csak arra várunk, hogy a kiadó bejelentse: F2P-modellre vált a TESO.

Wolfenstein: The New Order

És ha már Bethesda, akkor nem mehetünk el szó nélkül a kiadó legjobb idei játéka, a Wolfenstein: The New Order mellett, ami szintén kiesett a népszerűségi versenyből. Nem volt benne multiplayer – komolyan, ez az egyetlen oka, hogy ma már nem játsszák milliónyian ezt az egyébként zseniális FPS-t, ami narratíva, játékmenet és hangulat tekintetében akár még az év játéka is lehetne. Aki még nem játszott a modern Wolffal, de szerette a régi részeket, mindenképp ugorjon fejest a ’60-as évek náci világuralmába, mert ennél komolyabb és ügyesebb shootert idén egyszerűen senki sem készített.

Watch Dogs

Talán a lista legalacsonyabb minőségi szintet képviselő játéka a Watch Dogs, ami persze így sem rossz, sőt. Ha az ember komolyabb elvárások nélkül ül le a Ubisoft tavaszi nagyágyúja elé, egy szórakoztató, gazdag tartalommal felvértezett sandbox akciójátékot talál, mely ráadásul igencsak forradalmi módon bánik a szabadság illúziójával. A Watch Dogs vesztét nem is maga a játék gyengesége, hanem a túlzott elvárások okozták: a francia kiadó olyan komoly marketingkampányt zúdított ránk, hogy még az is bevette, hogy eljött az igazi next-gen korszak, aki korábban szkeptikus tudott maradni. Aztán jött a pofára esés: a Watch Dogs egy jó, de nem kiváló játék lett. Ennek hatására az emberek kiábrándultak belőle, és ma már nem foglalkoznak vele, pedig egy próbát megér, nekem elhihetitek.

Futottak még...

Akad azért pár olyan játék, amikre érdemes lenne emlékezni, csak ilyen-olyan oknál fogva perifériára szorultak. Jó példa a Might & Magic: Legacy X, ami a klasszikus dungeon crawlerek rajongóit örvendeztette meg az év elején, vagy épp a Damaged című stratégia, amiről sajnos még mi sem írtunk egy sort sem, holott megérdemelte volna. Kis hazánkban a Divinity: Original Sin sem kapta meg a neki járó figyelmet, valószínűleg nyelvi akadályok miatt. És ha hiszitek, ha nem, a The Sims 4 sem olyan nagy durranás idén: seholsincs az eladási listákon, pedig eddig még egy kupac trágyát is el lehetett adni Sims-logóval.

És te még mely játékokat tartod említésre érdemesnek így, 2014 utolsó heteiben? Várjuk a címeket a kommentek között!