Eltelt egy év és ezzel együtt véget ért a 2015-2016-os Dota 2 szezon, melynek zárása ismét a The International eljövetelét jelentette, amo az esport világ legnagyobb pénznyereményével és legpresztízsesebb trófeájával bíró nemzetközi tornája. Mint mindig, most is 16 csapat mérte össze tudását Seattle-ben, a Key Arénában 6 teljes napon keresztül. Azonban ahogy az már a Dota közösségtől megszokott most sem úsztuk meg zúgolódás nélkül a versenyt megelőző heteket.

Kvalifikáció, Wildcard, Group stage

Idén először került sor arra, hogy a Valve ne hívja meg a tavalyi nyertest címvédésre. A tavaly szeptemberben bevezetett roster lock rendszer eredménye volt ez, mely kimondja, hogy az átigazolási időszakot követően ha egy csapat játékost cserél, akkor az csak nyílt kvalifikáción keresztül regisztrálhat a Valve által rendezett eseményekre (The International, Majorök.) Aki követte a Manila Major előtti és utáni történéseket, az tudhatja, hogy az Evil Geniuses és a Team Secret egymás között cserélgette a játékosokat, ahogy az már csak náluk szokás. Universe és Arteezy átugrottak Puppey vagonjára annak a reményében, hogy az új felállással két Majort is meg tud nyerni a Secret egyhuzamban, azonban szereplésük roppant siralmasra és rövidre sikeredett. Rögtön az első nap az utolsók között távozásra kényszerültek. A papíron erősnek tűnő csapat meg sem várta az esemény végét, azon nyomban feloszlott. Universe visszakullogott az EG-hez, ahol újra az Offlane szerepét kapta. Artour viszont maradt a Secretben, akik idő közben magukhoz vették Bulbát, aki a Manila Major alatt volt az EG 3. pozíciós embere volt. Az EG azonban továbbra is hiányolt egy főt a line-upból, ezért az addig tartalékosként szereplő Zai belépett az aktív játékosok közé mint pos. 4-es Supportként leváltva AUI_2000-et, aki -- ki nem találjátok -- idő közben átment a Secrethez edzőnek.

A szabályok felrúgása miatt mindkét csapatnak részt kellett vennie a június végén megrendezett nyílt kvalifikációs tornákon, ahol egyértelmű győzelmet arattak a tömeg felett. Az EG és a Secret egyaránt elsőként végeztek a maguk régiójában és ezzel kvalifikálták magukat a regionális kvalifikációs tornára, ahol szintén első helyezést elérve azonnal jogosulttá váltak a The Internationalen való részvételre. (Gyengébbek kedvéért: a Regional Qualifiers rész azoknak a csapatoknak van fenntartva, akik a maguk régiójában ismertek, elismertek, illetve szponzoráltak. Erre az eseményre csakis meghívóval lehet belépni akárcsak magára a fő tornára.) AZ EG-n és a Secreten kívül az amerikai részlegről a Digital Chaos jutott tovább, Európából az Alliance, Délkelet-Ázsiából a TNC és a Fnatic, Kínából pedig a Wings Gaming és a Vici Gaming Reborn.

finals.jpg
Dota-confetti

A Wilcardban most csupán 4 csapat küzdött meg egymással a fennmaradó 2 helyért: az Execration, az EHOME, az Escape Gaming és a CompLexity vívott egymással párharcot egy teljes napon keresztül, közvetlenül a csapatkörök megkezdése előtt. Míg a kínai EHOME magabiztosan vette a kihívást, addig az Escape Gaming kissé döcögősen, de tovább jutott és így összeállt a mesteri TI 16-os.

A résztvevők:

Meghívott csapatok: OG, Team Liquid, NatusVincere, Newbee, LGD Gaming, MVP Phoenix

Regionálisan kvalifikált csapatok: Team Secret, Alliance, Wins Gaming, Vici Gaming Reborn, TNC Gaming, Fnatic, Evil Geniuses, Digital Chaos

Wildcard csapatok: EHOME, Escape Gaming

alliance-groupstage.jpgS4face no space 4head

A csapatkörök augusztus 4-6 között játszódtak le Seattle-ben a szokásos szabályok szerint, két csoportba osztva, a Best of 3-as formát követve. Amíg egyesek gond nélkül tartották a maguktól elvárt szintet -- nevezetesen az OG és az EG -- addig nem egy team volt, akik jóval a saját maguk alatt teljesítettek. Az eddig örök második Liquid, a frissen összerázott Secret és az eddig rohamos javulást mutató NaVi egyaránt leszerepeltek és mindannyian az alsó ágon kezdték meg a fő eseményt. Az Alliance, a Vici R, a TNC közepes tempót diktált, amíg az Escape Gamingből kifogyott a szufla. Mindezeknek az ágrajzon is nyoma maradt: a lower bracketet megtöltötték az európai csapatok, míg a felsőágon az egész évben hanyatlóan teljesítő kínaiak voltak többségben. 

A stadion és ami mellette van

Idén az is jól járt, aki a fő esemény alatt nem csak a közvetítésre volt kíváncsi. A Valve 2016-ban is gondolt mindenkire, aki kilátogatott a Key Arénába. A már megszokott Secret Shop és menetrendszerűen beosztott dedikáló sátor mellett idén az AR-é és a VR-é volt a fő szerep. A HTC támogatásával megnyitásra került VR sátorban különféle nem-dotás elfoglaltságokat is találhattak a kilátogatók, illetve „találkozhattak” kedvenc hőseikkel, erről videófelvételt is készült. A hősök való életbe átemelt figuráit a pick-ban fázis alatt a meccseket nézők is láthatták: a streamet figyelőknek semmit sem kellett tenniük, ők tálcán nyújtva kapták meg az élményt, míg azok akik a stadionban voltak, a fülkék fölé elhelyezett kivetítőn csodálhatták meg ezt a vadonatúj technikai újítást.

pitlord-reveal.jpgAz All-Star meccs alatt felfedésre került OD és Centaur szerelem-gyereke

A Key Arena melletti parkban most is helyet kapott az óriási kivetítő, hogy a szabadban is bárki élvezhesse a The Internationalt. Több caster és Dota-személyiség is kilátogatott ide, hogy a rajongókkal együtt vegyenek részt az össznépi szurkolásban. Ide még azok is kilátogathattak, akik nem rendelkeztek jeggyel, hiszen a zöldövezet mindenki számára nyitott. Az nVidia még arra is odafigyelt, hogy senki se szomjazzon: az aréna külső terében kutakat állítottak fel, ahol a megfáradt utazók egész nap friss, hideg vízzel engedhették tele a kulacsaikat. Még amiatt sem kellett aggódniuk, hogy egy-egy fontos ütközet alatt lemerül a telefonjuk az egésznapos szelfizéstől és wifi-használattól. Akik belépést nyertek a Dota-szentélybe, azok ingyen használhatták a T-mobil töltőstandjait, ahol kétszer olyan gyorsan nyerhették vissza az elvesztegetett energiát, mintha máshol tették volna.

ti6-keyarena-outside.jpgNem éppen tengerre néz a szoba, de meg lehet szokni

A cikk még nem ért véget, kattints a lapozáshoz!

1 2