A Thief nextgen rebootja egyelőre remek játéknak tűnik, de ismerve a modern üzletpolitikát, többen aggódtak, hogy a kiadásért felelős Square Enix a Tomb Raider után Garretnek is nyakába varrja a kompetitív multiplayert. Nos, a Eurogamer megerősítette, hogy nem, nem így lesz.

"Jelen pillanatban az olyan kompetitív multiplayer, mint amilyen az általad említett Tomb Raiderben is van, nincs tervbe véve az új Thiefben." -- szó szerint ezt válaszolta az angol újságíró Tom Bramwellnek az Eidos Montreal producere, Stephane Roy. "Egyelőre kísérletezünk egy kihívásokon alapuló játékmóddal, melyben egy online ellenfelet kellene megverni, de teljesen őszinte leszek veled: a csapatom célja az, hogy a lehető legjobb szólista élményt hozzuk el, visszahozva a sorozatot a köztudatba, és nem akarunk meggyőzni benneteket arról, hogy mi vagyunk a jövő. Továbbá ez nagyon sok melót követel. Nem akarom, hogy a srácok felesleges dolgokra fordítsák az energiáikat..."


S hogy milyen lesz az a kihívás mód? Nos, olyasmit képzeljetek el, mint a tavalyi Hitman: Absolutionben láthattatok. A pályák végén a program kiértékeli a teljesítményünket, és megosztja egy internetes ponttáblán, így a barátaink megpróbálhatják megdönteni a rekordunkat. Ugyanakkor még ennek a komponensnek a megtartása sem biztos, csak az dönti el, marad-e, hogy az Eidos képes-e tartani a szigorú kiadói menetrendet.