A 2014-re datált Thief rebootban egy új játékelem mutatkozik be, melyet a fejlesztők Focus névre kereszteltek. Ezzel egyetlen gombnyomással lelassíthatjuk az időt, hogy így verjük vissza az életünkre törő támadókat, segíthet a célzásban, a zárak feltörésében illetve ezt a fejleszthető képességet használva élénk színnel tárul elénk minden használható tárgy. Egyszóval egy kényelmi funkciórólvan szó, ami alaposan megkönnyíti a játékmenetet és a háttérbe szorítja a felfedezést, hiszen minek kutakodni és megismerni a környezetet, ha a program jelzi, mit érdemes megvizsgálni -- legalábbis elsőre így tűnt számunkra.

Szerencsére a Focus teljesen opcionális, így nem kerülünk majd olyan helyzetbe, amit egyszerűen lehetetlen lenne megoldani e nélkül, illetve a fejlesztést vezető, Nick Cantin elmondta azt is: a Focust nem úgy tervezték meg, hogy könnyebbé tegye a játékot; azért van, hogy ha kell, extra erővel ruházza fel a játékost, miközben nem töri meg a játék egyensúlyát.

„A Focus olyan képesség, amit a megfelelő módon kell használni, amit össze kell gyűjteni és az alkalmas pillanatban elsütni. A játékosoknak kell dönteniük arról, hogy ezt mikor teszik meg, hiszen számos különböző területen hasznos ez a képesség. Teljes mértékben a játékosokon múlik, hogyan használják a Focust.”

Az első benyomásunk tehát tévesnek bizonyult az új játékmenetelemmel kapcsolatban, ugyanis nem egy, az alkalmi játékosoknak kedvező eszközről van szó, hanem egy igazi fegyverről, ami akkor tud hatékony lenni, ha taktikusan használják. Amennyiben pedig igazi kihívás elé akarjuk állítani magunkat, dönthetünk úgy, hogy egyszerűen nem vetjük be, pont úgy, mint ahogy gyilkosság nélkül is teljesíthetjük a kalandot -- rajtunk áll minden, s épp ezt várjuk a Thieftől.