A Marvel Bosszúállói tavaly a mozikat hódították meg, és idén sem tétlenkednek, hiszen 2013-ban a virtuális LEGO-univerzumot készülnek letarolni, olyan hősök kíséretében, mint Rozsomák, Pókember vagy éppen Deadpool. Lássuk a részleteket!

Amennyiben a LEGO Batman 2: DC Super Heroes megjelenésekor valaki megkérdezi tőlünk, hogy szeretnék-e egy hasonló játékot a Marvel hőseivel, akkor természetesen azt válaszoltuk volna, hogy igen, kiegészítve azzal, hogy a megvalósulásra sajnos nem látunk sok esélyt. Hogy miért állítottuk volna ezt? A válasz ugyanott keresendő, ahol a szuperhősös filmek esetében, melyekben Pókember azért nem szerepelhet egy moziban a Bosszúállókkal, az X-Mennel vagy a Fantasztikus Négyessel, mert a karakterek megfilmesítési jogait különböző filmgyártó stúdiók birtokolják, és a fejesek előbb égetnék le a saját hajukat, mintsem, hogy tető alá hozzanak egy közös filmet.

Hasonló a helyzet a videojátékok területén is, habár itt egy fokkal bonyolultabb a képlet. Legós videojátékok készítésére kizárólagos joga csak a Traveller’s Tales fejlesztőcsapatnak van, őket viszont felvásárolta a Warner Bros. 2007-ben, és a cégről tudni kell, hogy a teljes DC Univerzum tulajdonosa is egyben. A DC legnagyobb üzleti ellenfele a Marvel (ami pedig a Disney tulajdona), s ugyan miért érné meg a Warnernek, hogy a konkurencia szekerét tolja? Logikusan hangzik, nem igaz? Szerencsére mégsem lett igazunk, ugyanis a mamutvállalatok valami csoda folytán egyezségre jutottak, így 2013 szeptemberében megvalósulhat az a játék, amire sokan már az első LEGO Batman óta várnak: a Marvel-hősök hacukáit viselő minifigurák végre beköltöznek a számítógépeinkbe (és persze érkeznek minden létező konzolra is).

Avengers Assemble!

A játék sztorijáért Mark Hoffmeier, a Spider-Man: The Animated Series és a Marvel Super Hero Squad írója felel, és annyi már most bizonyos, hogy a háttérben ezúttal is a Thor- és Bosszúállók filmekben megismert Loki kavarja a szószt – a trükkös félisten még mindig nem tett le arról, hogy elfoglalja Asgard trónját. Thor öccse ezúttal viszont nincs egyedül, hiszen a mesterkedéseivel az oldalára állít más szuperbűnözőket, és velük közösen igyekszik semlegesíteni azokat a hősöket, akik a terve megvalósításának útjában állnak. Egy több órás játék kitöltésére már ez is bőven elég lenne, de a Traveller’s Tales nem állt meg itt, hiszen a teljes kép része Galactus, a bolygófaló is, aki éppen a Föld felé tart, hogy csillapítsa szűnni nem akaró étvágyát... A Bosszúállók feladata tehát ezúttal sem kevesebb, mint a kék planéta megmentése, ám ezúttal nem csak Amerika Kapitány, Vasember, Thor, Hulk, Sólyomszem (őt mondjuk eddig még nem láttuk sehol...) és a Fekete Özvegy szállnak szembe a gonoszokkal, de a Marvel-univerzum többi jeles szereplője is kiveszi a részét a világraszóló haddelhaddból. A fejlesztők nem kevesebb mint 100 játszható karaktert ígérnek, és a jó oldalon már biztos, hogy ott lesz a közkedvelt Pókember, a teljesen dilis Deadpool és a morcos Rozsomák, de szinte száz százalék, hogy tiszteletét teszi a S.H.I.E.L.D.-vezér Nick Fury, Nova és Iron Fist is. A gazfickók oldalán pedig tuti, hogy számíthatunk Magneto, Dr. Oktopusz, Venom és Fátum doktor megjelenésére.

Színes felhozatal

Akik játszottak a tavaly nyáron debütált LEGO Batman 2-vel, azok biztos még tisztán emlékeznek rá, hogy a program gerincét képező történetszálban főleg Batman, Robin és Superman irányítására volt lehetőségünk, és a többi hős csak az utolsó három pályán tette tiszteletét. A Marvel Super Heroes egyik komoly változtatása ehhez képest, hogy már a játék elejétől meglehetősen változatos felhozatallal találkozhatunk, és a ránk váró pályákon (például a legutóbbi LEGO Gyűrűk Urához hasonlóan) számos hős között váltogathatunk majd.

A játékmenet természetesen a Marvel univerzumban sem változik, tehát egy gyűjtögetéssel és logikai feladványokkal sűrűn megszórt platformjátékot kapunk, amiben a hősök különböző képességeit használva tudunk sikereket elérni. Vasember például képes lebegni és repülni, rakétákat lő, a mellkasában lévő Arc reaktorból pedig durva energianyalábokat bocsát ki. Pókember hálót lő és hálóhintázik, megtapad szinte minden felületen, és természetesen van pókösztöne is, amivel képes kiszúrni olyan tárgyakat, amelyek a többiek számára láthatatlanok. Amerika Kapitány ezúttal is az elmaradhatatlan pajzsával érkezik, amit képes elhajítani, sőt, a csillagos tányér beleállítható a falakba, így hősünk a továbbjutáshoz szükséges platformként is tudja használni azt. Továbbá nem mehetünk el szó nélkül a méretes Hulk mellett sem, akinek a legfőbb képessége nem túl bonyolult, hiszen a zöld óriás leginkább a zúzásban jeleskedik...

A Marvel-univerzum egyik legerősebb karaktere azonban hiába „egyszerű” a maga módján, mégis az egyik legnagyobb változás a széria életében, hiszen a LEGO Harry Potter egy szeletét leszámítva eddig nem nagyon volt lehetőségünk ekkora, és ilyen erős figurák irányítására. És a többes szám nem véletlen, hiszen Hulk mellett számíthatunk további méretes alakok felbukkanására is. A mindig dühös zöld szuperhős egyik legnagyobb ellenfelének számító Abomination már biztos, hogy része ennek a listának, de ne lepődjetek meg akkor se, ha az egyik pályán a Fantasztikus Négyes erőemberét, a sziklatestű Lényt kell majd végignavigálni.

Challenge accepted!

Ha pedig már szóba kerültek a termetes figurák, akkor érdemes kicsit kitérni a legnagyobb kihívásra, amivel a Traveller’s Tales csapata szembesült a fejlesztés során: a pályadizájnra. Habár elsőre nem tűnik túl komplikáltnak a dolog (dobj össze pár platformelemet , plusz adj mellé néhány ellenfelet és fejtörőt), a helyzet az, hogy minden egyes helyszín elképesztően komoly tervezést igényel.

A Marvel Super Heroes – akárcsak az összes többi LEGO-játék – úgy működik, hogy a sztorimódban végigvitt pályákra bármikor vissza lehet térni, méghozzá bármelyik megnyitott karakterrel, hogy a korábban felfedezetlen vagy elérhetetlen extrákat is össze lehessen gyűjteni. Igen ám, de emiatt minden pályának passzolnia kell az összes elérhető figurához, márpedig száznál is több lehetőség esetén ez nem kis feladat – persze nem volt ez másként a korábbi részek esetében sem, de a vadonatúj, méretes hősök, és a hihetetlenül eltérő szuperképességek miatt a tervezés bonyolultsága a sokszorosára emelkedett. Képzeljétek csak el, hogy egy-egy szintnek élvezhetőnek kell lennie a falmászásra képes Pókemberrel, a falakat áttörő Hulkkal, a repülni képes Vasemberrel és Thorral, és olyan „egyszerű” karakterekkel is (például Rozsomák és a Kapitány), akik csak a saját lábukon tudnak közlekedni.

Az új LEGO-játék azonban nem csak a ránk váró terepek bonyolultságában különbözik mondjuk a LEGO Batman 2-től, de abban is, hogy nem vagyunk Gotham (és Metropolis) falai közé szorítva, a pályák felhozatala jóval változatosabb lesz, mint amit a DC Super Heroes kampánya során tapasztalhattunk. A lista ugyan még korántsem teljes, de az már biztos, hogy meg fogunk fordulni Asgard mitologikus csarnokaiban, ellátogatunk a mutánsok bázisára, az X kúriára, kimerészkedünk az űrbe, a Magneto bázisaként funkcionáló M aszteroidára, vár ránk a Stark- és az OsCorp torony, és a New York-i központi pályaudvar mellett tiszteletünket tesszük egy elhagyatott Hydra bázison és a Raft nevű szuperbörtönben is. Változatosságban tehát tényleg nem lesz hiány, és akkor arról még nem is meséltünk, hogy a LEGO Batman 2-ben látott Gotham City mintájára a Marvel hősök „fővárosa”, New York is szabadon felfedezhető lesz a program sandbox módjában.

A cikk még nem ért véget, kattints a lapozáshoz!

1 2